יום ראשון, 18 בפברואר 2018

פרנג'ליקו הגיעה לפתח תקווה....

לפני כמה שבועות ערכו סקר במועצה של הישוב שבו אני גרה, ושאלו מה חסר לתושבים.
אחוז ניכר ביותר כתב: "סושי".
הסושי הוא כבר מזמן לא המאכל הלאומי של יפן, אם כי של ישראל, ויעידו על כך הסושיות הרבות שנפתחות בערים (בתקווה שבקרוב יגיעו גם אלינו...)
שמחתי לגלות שהרשת הטעימה "פרנג'ליקו", שעד עכשיו סניפיה התרכזו בעיקר בצפון, פתחה סניף בפתח תקווה, ושמחתי עוד יותר כשהוזמנתי, יחד עם עיתונאים ובלוגרים נוספים, לטעום חלק מהמנות המוצעות שם.
הסניף הפתח תקוואי של פרנג'ליקו שוכן בקניון גנים (בדיוק היכן שהיה הסניף של נודלס 36), והוא מציע, בנוסף לסושי, מנות אסייתיות שונות ומיוחדות.
מה אכלתי?
הארוחה נפתחה עם חמוצים יפניים, שהיו טובים, אם כי לא מסעירים. מנה פשוטה שניתן למצוא בחלק גדול מהמסעדות האסייתיות, והיא מהווה פתיח נחמד לארוחה.
טעמנו כמה מנות ראשונות, למשל ירקות בטמפורה- מבחר ירקות בציפוי טמפורה, שהוגשו עם רוטב טאם סוי.
מנה ראשונה נוספת שהוגשה לשולחן הייתה שיפודי סלמון, שלטעמי היו טובים מאוד. השיפודים הוגשו עם רוטב טריאקי (שאהוב עלי במיוחד, ותמיד משדרג מנות) ועם צ'יפס בטטה (בטטה חתוכה דק דק למקלונים, מטוגנת וקריספית. רק בשבילה שווה להזמין את המנה:)
בנוסף, קיבלנו טטאקי טונה, מנה פשוטה ואסתטית של חתיכות קטנות של טונה צרובה. אמנם היא לא הייתה על מצע סלט סום טאם כמו שכתוב בתפריט, אבל לא הורגש חיסרון.
גיוזה היא מנה שאני אוהבת במיוחד, וקיבלנו שלושה סוגים שלה:
גיוזה בטטהגיוזה אווז וגיוזה עוף. מכל הסוגים חיבבתי במיוחד את גיוזת הבטטה, שהמילוי שלה היה רך ונעים בפה.
בתפריט של פרנג'ליקו ניתן למצוא גם מנות רבות מהווק, למשל פאד וואן קאי נאא- אטריות אודון עם חזה אווז מעושן, בקר, עוף, גזר, בצל סגול, פטריות ובזיליקום ברוטב קפאו. המנות החריפות בתפריט של פרנג'ליקו מסומנות בציורי פלפלים. פלפל אחד למנה פיקנטית, שני פלפלים למנה חריפה ושלושה פלפלים למנה חריפה מאוד. למרות שהפאד וואן קאי נאא קיבל סימון של פלפל אחד בלבד- הוא היה חריף מאוד, ולכן היה לי קשה לאכול מהמנה הזו יותר מדי. אוהבי החריף ייהנו.
מנה נוספת נקראת בפשטות "המנצחת". זו מנה אינדונזית, המכילה עוף, אטריות, פטריות, בצל לבן ובצל ירוק ברוטב קארי אינדונזי, קרם קוקוס בוטנים וצ'ילי. סימנתי את המנה הזו כמנה האהובה עלי, ואין לי ספק, שכשאגיע לשם שוב- אזמין אותה. שילוב חמאת הבוטנים והצ'ילי במנה היה נהדר בעיניי, ואפילו החריפות לא הפריעה לי. את המנה הזו, כמו גם כמה מנות נוספות בתפריט, ניתן להזמין גם בגרסא צמחונית (עם טופו במקום עוף).
מנת הפאד קפאו מכילה בקר קצוץ, בצל סגול, גזר, שום וצ'ילי ברוטב פטריות, ג'ינג'ר, למון גראס ובזיליקום. היא מוגשת בתוספת אורז מאודה וביצת עין. למרות שהיא הייתה מסומנת בשלושה פלפלים- החריפות הייתה מתונה, ויכולתי לאכול אותה בכיף. מה שכן, הייתי ממליצה להפחית במלח ולהפחית בקינמון (אם זיהיתי נכון את התבלין). 
ואיך אפשר בלי בקר סצ'ואן? מנה קלאסית עם נתחי בקר, פלפלים בצבעים, בצל לבן ונבטים ברוטב סצ'ואן. למרות שזה לא היה כתוב בתפריט- למנה צורף גם סלק בצורת צ'יפס (שהיה נפלא). המנה, המסומנת בשני פלפלים, היא חריפה מאוד... למיטיבי לכת.
וכמובן, שזכינו לאכול גם סושי. בפרנג'ליקו ישנן כמה קומבינציות. טעמתי קומבינציה זוגית חם קר, המכילה 22 יחידות: 8 יחידות קריספי צמחוני חם, 8 יחידות פוטומאקי טונה אדומה, 4 יחידות סנדוויץ' קריספי חם ושתי יחידות ניגירי. אהבתי מאוד את השילוב של הסושי החם במנה, והרולים היו טובים מאוד.
ולדובדבן שבקצפת- בפרנג'ליקו מכבדים נשים בהריון, ומכינים להם סושי צמחוני מיוחד בכלים נקיים וללא מגע של דגים נאים. כך שאם אתם מכירים אשה בהריון, שמשתוקקת לסושי, שילחו אותה לשם. היא תודה לכם.

פרנג'ליקו
העצמאות 65 פתח תקווה
למשלוחים: *9290





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה