יום ראשון, 29 באפריל 2018

מעגל המתופפות/ ציפי שחרור

את ציפי שחרור יצא לי להכיר בלי קשר לספרי השירה והפרוזה שלה.
נפגשנו במקום אחר, שוחחנו על דברים אחרים, הוקסמתי מאישיותה הנעימה, ואז היא סיפרה לי, כבדרך אגב, על כך שהיא כותבת שירה.
כעבור זמן מה, קיבלתי לקריאה ולסקירה את ספר השירה שלה "מעגל המתופפות", ודרכו גיליתי עוד ועוד רבדים מעניינים באישיותה.
לפני כן, אני חייבת להודות, שאני לא קוראת ספרי שירה רבים, והבודדים שיצא לי לקרוא הם, לרוב, של משוררים מפורסמים למדי כמו לאה גולדברג, זלדה ועוד.
השירה של ציפי שחרור שונה מאוד מהשירה שאליה הורגלתי, וכדי לקרוא  אותה כדאי למצוא מקום שקט ולצלול לתוך המילים.
כך עשיתי. ישבתי לי בשבת אחה"צ, כשהילדים יצאו לשחק, ונכנסתי עמוק לתוך הספר.
דרך השירים גיליתי, שציפי בילתה רבות בעולם. חלק גדול מהשירים עוסק בחוויות שקרו לה במקומות שונים ברחבי הגלובוס: איטליה, ספרד, מקסיקו ועוד ועוד.
מעניין היה לראות איך היא חווה את המקומות, שבהם הייתה, ואיך ההשפעה של התרבויות השונות שאליהם נחשפה, מוצאת את דרכה לשירים.
כך, למשל, בשיר "אביר, חתול וחרב פיפיות" שנכתב במהלך שהותה בפורטוגל היא כותבת: 
"במלון אפל שקירותיו מפיחים ריח גוילים וטחב
נוחת בחדרי מסדר אבירים כאריות.
וערותי יללנית נשאבת במלון קודר
ואביר חתול וחרב פיפיות סוגרים עלי
ובשבוע הקדוש הם נושאים אותי באפריון ישועי".
ישנם שירים נוספים, כמו השיר הזה, שגם בהם היא נותנת לחוויה שלה בארץ הזרה לחלחל לתוך השיר.
לסיכום: ספר חובה לחובבי שירה. 
בהחלט עשה לי חשק לקרוא את הספרים הקודמים (זהו ספר השירה ה13 של שחרור!)

מעגל המתופפות
מאת ציפי שחרור
ספרא בית הוצאה לאור
מחיר מומלץ: 68 שקלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה