יום שני, 5 באוגוסט 2019

מהו הסוד לחיי נצח?

אוגוסט הגיע, הילדים בחופש, ונכון שצריך לסמן וי על בילוי בים ובבריכה, אבל בחום הזה- אני משתדלת שרוב הפעילויות יהיו ממוזגות.
באחד הימים החמים הגעתי לבית התפוצות, כדי להתנסות בפעילות מקסימה, שמתאימה לכל המשפחה, ונקראת "תעלומה במוזיאון".
האמת? לא היו לי הרבה ציפיות. רק רציתי להתפנן במזגן, ולא באמת היה אכפת לי משום דבר אחר.
אבל גיליתי שהפעילות הזו כל כך מהנה (וגם חינוכית!), שנראה לי שגם אם המזגן היה מתקלקל- הייתי נהנית.
אז על מה מדובר?
רוזלינד פרנקלין הייתה מדענית, שחיה באנגליה בתחילת המאה ה-20, וחקרה את מבנה הפחם, המבנה המרחבי של הDNA ומבנים של כמה וירוסים.
לטענת המדריך, שקיבל את פנינו בתחילת הפעילות במוזיאון, היה עוד משהו שהיא חקרה, ולא רק חקרה, אלא הגיעה לפריצת דרך של ממש (!). מדובר בסוד לחיי נצח. לדבריו, רוזלינד גילתה את הסוד, והיא החביאה צופן סודי במוזיאון בית התפוצות, שבאמצעותו ניתן לגלות את הסוד.
איזה מזל שהגענו! כך יכולנו לעזור למדריכי בית התפוצות במשימה הסודית (ששש....) של פענוח הצופן.
עברנו בין 6 תחנות שונות ברחבי בית התפוצות, וכך יכולתי גם להתפעל מהתערוכות המוצגות שם (לא ייאמן, שלמדתי 4 שנים באוניברסיטת תל אביב, בבניין שנמצא 2 דקות הליכה מבית התפוצות, ובכל זאת מעולם לא נכנסתי לשם. פדיחה. אל תגלו לאף אחד:)
(הכי התלהבתי מתערוכת הדמויות האיקוניות מארץ נהדרת)
(היי, שאולי)
בכל תחנה פגשנו אדם, שעזר לנו לגלות צמד מילים(שגם זה חלק מהמשימה- להבין מי האדם שאנחנו אמורים לפנות אליו לבקשת עזרה).
(האם זהו שומר שנרדם או שמדובר באחד העוזרים שלנו במשימה?)
מילאנו הכל בדף שקיבלנו, עד שקיבלנו את הצופן הסודי!
בעזרת הצופן יכולנו לפתוח את הכספת, ולגלות את הסוד שהיה שם...
מכיוון שזהו סוד- אני לא אגלה. תצטרכו ללכת לשם בעצמכם ולגלות!
לסיכום, מדובר בפעילות כיפית, מהנה, חינוכית, מגבשת, ומעל לכל: מ-מ-ו-ז-ג-ת! מה צריך יותר מזה?

תעלומה במוזיאון
מוזיאון בית התפוצות
ימים ראשון עד חמישי במהלך חודש אוגוסט.
לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה