יום שלישי, 3 בנובמבר 2015

5 דרכים להפוך עובר

לפני כמה ימים נולדה במזל טוב בתי השלישית. כבר עברתי כמה הריונות, אבל ההריון הזה היה קשה מכולם.
אחד הדברים שנאלצתי להתמודד איתם בהריון הנוכחי הוא תינוקת הפוכה או בשם המקצועי: "מצג עכוז".
בעבר, לפני שהאולטראסאונד היה בשימוש נפוץ כמו היום, אי אפשר היה לדעת מראש מה מצג העובר, וגם במקרים בהם זה היה ידוע- עדיין היו מיילדים לידות עכוז.
היום הרופאים כבר לא לוקחים סיכון, ויולדת שהתינוק שלה הפוך- נשלחת לניתוח קיסרי.
לטובת ההריוניות עם התינוקות ההפוכים החלטתי לעשות קצת סדר, ולכתוב על כמה שיטות היפוך כולל יתרונות וחסרונות. חלק מהשיטות ניסיתי, וחלקן נוסו על ידי חברותיי. שרדתי כדי לספר:)
1. מוקסה- כן, זה השם. לא להבהל. המוקסה הוא נייר אורז, שמולא בתערובת של עלי לענה טחונים יחד עם סיבי כותנה. מתקבל משהו דומה מאוד לסיגר. את המוקסה מדליקים, ומקרבים לנקודה ספציפית בזרת הקטנה שברגל במשך כמה דקות. מתקבל אפקט של חימום. הטיפול מתבצע על ידי מטפלים ברפואה סינית, ומומלץ לשלב אותו עם דיקור. למוקסה יש אנרגיה, שמופנית כלפי מטה, וכך התינוק שואף להוריד מטה את ראשו. נשמע מוזר, אבל זה עובד! סיכויי ההצלחה של המוקסה גבוהים. התינוקת שלי אכן התהפכה לאחר כמה טיפולים (רק שלצערי בהמשך היא התהפכה חזרה...). הטיפולים שעברתי נעשו על ידי ענת כהן, מטפלת סינית מפתח תקווה, שאני ממליצה עליה מכל הלב! בעבר טופלתי על ידי ענת בלי קשר להריון. ענת היא מטפלת ברפואה סינית, אשר מתמחה בעיסויים, דיקור ורפלקסולוגיה. הטיפולים מתבצעים בפתח תקווה, וזה הטלפון שלה: 0503030332
יתרונות: אחוזי הצלחה גבוהים
חסרונות: עלות גבוהה

2. היפוך ספרים בבית- אם העובר שלך הפוך בטח כבר שמעת על זה: לעבור ספר ספר בבית, ולבדוק אם הוא הפוך! ולא רק ספרי קודש... אחרי שעברתי אינספור פעמים על כל הספרים, בעלי גילה שבאמת ישנו ספר אחד הפוך. למחרת התינוקת הייתה עם הראש למטה. אבל, שוב, היא התהפכה חזרה...עקשנית שכמותה!:)
יתרונות: לא כולל סבל פיזי:)
חסרונות: אין הוכחה שזה עובד.

3. מים מהסטף- כמה ימים אחרי שגיליתי שהתינוקת במצג עכוז כבר קיבלתי טלפון מחברה. אני לא יודעת איך המידע הגיע אליה כל כך מהר, אבל זה נשמע כך: 
-"את חייבת חייבת חייבת להגיע לסטף!"
-"מה סטף עכשיו?" (למי שלא בקיא- הסטף הוא מעיין ליד ירושלים)
-" התינוקת שלי גם הייתה הפוכה. שתיתי כוס של מים מהסטף, וזה עבד כמו קסם! היא התהפכה!"
את השיטה הזו לא ניסיתי. בחודש תשיעי לא ממש בא לי לעשות טרק, וחוץ מזה, שנראה לי שהתינוקת שלה התהפכה רק כי היא פחדה שאמה תשתה שוב מהג'יפה הזאת...
יתרונות: גם ככה צריך לשתות הרבה בהריון, אז עוד כוס מים לא תזיק.
חסרונות: דורש להגיע לסטף.

4. היפוך במים- את השיטה הזו לא ניסיתי, אך מהמידע שהגיע אלי הבנתי שמדובר בעבודת הרפיה בתוך מים עם שימוש בנשימות. המטפל מניע את האשה בעדינות בתוך הבריכה, והעובר מגיב לתזוזות האלו בתזוזות משל עצמו, ואמור להתהפך כשראשו כלפי מטה.
יתרונות: טיפול נעים וכיפי.
חסרונות: עלות גבוהה.

5. היפוך אצל רופא- השיטה הנפוצה מכולן. סביר להניח שאם העובר שלך במצג עכוז, ואת כבר בשלב מתקדם של ההריון- רופא הנשים שלך יפנה אותך לבית החולים לעבור היפוך. התהליך הוא לא נעים במיוחד, אך יעיל, בעיקר אם זו לידה חוזרת. ההיפוך מתבצע על ידי רופא מיומן בבית החולים, מאחר וקיים סיכוי שבעקבותיו תתפתח לידה. הרופא אוחז בעכוז התינוק, ומסובב אותו עד שראשו מגיע מטה. כל התהליך הוא חיצוני לחלוטין ותחת פיקוח של אולטראסאונד. ישנם מעט מאוד רופאים בארץ המיומנים בהיפוך. הרופא שנחשב לטוב מכולם הוא ד"ר קנטי, שעובד במאיר, ומקבל גם באופן פרטי בלניאדו.
יתרונות: אחוזי הצלחה גבוהים בעיקר בלידות חוזרות. אצלי זה עבד!
חסרונות: קשה לקבוע תור לד"ר קנטי. הוא עמוס מאוד. יש סיכוי להתפתחות לידה בעקבות ההיפוך.

לסיכום- ישנן שיטות רבות. בטח ישנן שיטות נוספות שעליהן לא כתבתי. ההמלצה שלי היא לנסות קודם את השיטות הטבעיות, ואם הן לא עובדות- לנסות היפוך חיצוני בבית חולים. הכל עדיף, לדעתי, על פני ניתוח קיסרי. ואם ניסית הכל ושום דבר לא עבד- כנראה שכך זה צריך להיות, ובכל מקרה התינוק ייצא ולא יישאר בבטן:) שיהיה בהצלחה!

2 תגובות: