יום רביעי, 4 בנובמבר 2015

סיר הסירים של הקטנטונת

בתי האמצעית חוגגת בקרוב מאוד יום הולדת שנתיים.
היא והבכור נולדו בהפרש של שלוש שנים ויום.
כשהוא היה בן שנתיים וחצי החלטנו לגמול אותו מחיתולים. לא כי הוא היה מוכן, אלא כי היינו חייבים להכין אותו לגן עירייה (כולם אצלנו ילידי נובמבר. מתחילים גן בגיל צעיר...)
הגמילה הייתה קשה מאוד ומלווה בהתנגדויות רבות.
הקראנו לו את סיר הסירים, נתנו לו לצפות בדיוידי "בלי חיתולים". הוא מאוד אהב את הסיפור וגם את הסרט, אך עד שהוא נגמל סופית הנשמה יצאה...
אצל בתי תכננו לעשות מהלך דומה. רצינו לחכות לפסח, אך היא הפתיעה אותנו, וכבר כחודשיים היא מתעקשת לעשות פיפי בסיר. לא תמיד זה יוצא, אבל ישנה מוכנות:)
אבל בדיוק כשבתי החליטה לגמול את עצמה הייתי כבר בהריון מתקדם, וידעתי שאני לא יכולה להקדיש את כל הזמן והאנרגיה לתהליך הגמילה. 
ואז גיליתי את המכנסונים של פמפרס. המכנסונים עונים בדיוק על אותו צורך בעצמאות, המאפיין את שלבי העמידה וההליכה של הפעוטות, ומאפשרים החלפה מהירה בעמידה, ללא הפסקה ברצף הפעילות של הפעוטות.

החיתולים קלים ללבישה במשיכה כלפי מעלה, ממש כמו תחתונים, כך שגם הפעוט יכול ללבוש ולהסיר אותם בכל עת.
החלטתי לנסות. נתתי לקטנטונת את המכנסונים החדשים, והסברתי לה שזה ממש כמו תחתונים. הראיתי לה איך לובשים ואיך מורידים, ואפילו שרתי לה את שיר ההחלפה של פמפרס (מופיע בהמשך). היא שמחה מאוד, הסתובבה עם המכנסונים כמה שעות, ואז, לפני המקלחת, היא הורידה אותם, ניגשה לסיר ועשתה... קקי!
זו הפעם הראשונה שהיא עשתה קקי בסיר. כולנו שמחנו מאוד והתחלנו לרקוד ולומר לה: "כל הכבוד! כל הכבוד!"

את התמונה של הסיר לאחר המעשה אחסוך מכם:)
הרעיון של המכנסונים נחמד מאוד. גם כשהתינוק עושה קקי בתוכם ולא בסיר- אפשר להסיר אותם בקלות על ידי תלישת הצדדים ולסגור את החיתול המלוכלך עם המדבקה המצורפת לחיתול.
המכנסונים זמינים באריזות חיסכון חדשות:
-אריזת הקרטון במידה 4 מכילה 72 מכנסונים.
-מידה 5 מכילה 64 מכנסונים.
- מידה 6 מכילה 32 מכנסונים.
המכנסונים מכילים כדוריות ג'ל סופח הסופגות עד פי 30 ממשקלן ומרחיקות את הרטיבות מעור התינוק וגם שכבה נוספת להגנה בשינה הסופגת נוזלים ומפזרת אותם באופן אחיד במרכז החיתול, כדי להעניק לתינוק עד 12 שעות הגנה לאורך הלילה.
ועכשיו... הבטחתי לכם את שיר ההחלפה, לא?

אז זהו שיר ההחלפה של פמפרס, אשר פותח בישראל בשיתוף עם הפסיכולוגית ד"ר סוזי קגן, מומחית להתפתחות ילדים ותינוקות. 
שיר ההחלפה הינו שיר אינטראקטיבי, המיועד לשימוש על ידי ההורה והפעוט במצבי החלפת המכנסונים של פמפרס. השיר כולל דמויות מאוירות עבור הפעוט ומידע התפתחותי רלוונטי עבור ההורים.
השיר עומד לרשות ההורים בגירסה מאויירת בסלולר או במחשב ובאמצעותו יכול ההורה להפחית את זמן ההפרעה לפעילות האקטיבית של הפעוט ולחזק את הקשר איתו בריקוד ושירה.
כמה טיפים מד"ר סוזי קגן:
1. שירו את השיר כדי ליצור טקס החתלה נעים ושגרה קבועה. 
2. החליפו את החיתול בעמידה, על מנת לצמצם את ההפרעה מפעילות המשחק.
3. כדי לתרום לחיזוק הביטחון העצמי, אמרו שמחליפים תחתונים כמו גדולים.
בתאריכים 10-12 בנובמבר תתקיים תערוכת הבייבילנד של סופרפארם בגני התערוכה בתל אביב. במתחם של פמפרס יוצבו תאי צילום בהם יוכלו ההורה והפעוט ליצור סרטון החלפה פרסונאלי למזכרת משותפת, ולרקוד את ריקוד ההוקי-פוקי יחד עם הדמויות המצויירות.
שיהיה בהצלחה!

2 תגובות: