יום ראשון, 12 בנובמבר 2017

הבלגן של הדס-ביקורת ספר


"את תיק בית הספר שכחתי בכניסה, ולאוטובוס נכנסתי יחפה בקפיצה. "הדס מבולבלת", חייך הנהג, "בוקר נהדר! ומה קרה לך היום בשיער?" חנה השכנה בבהלה עלי הסתכלה, "יש לה הפרעת קשב וריכוז, זאת לא שאלה". (מתוך הספר הבלגן של הדס)
הדס היא ילדה מקסימה וחיננית, הלומדת בבית הספר, ורוצה להצליח "ככל הילדים", אך מתקשה לשמור על הסדר ועל הריכוז. כשמדברים איתה דעתה מוסחת בקלות, החדר שלה מבולגן תמידית (אבל היא יודעת בדיוק איפה כל דבר נמצא) וקשה לה לזכור דברים ולמלא משימות בבית הספר ובבית.
אני לא יודעת מה איתכם, אבל כשאני קראתי את הספר- נזכרתי בעצמי כשהייתי ילדה די דומה להדס, רק שאז לא היה מקובל לשלוח ילדים כמוני לאבחון. היום המודעות גדלה, וילדים רבים יוכלו למצוא את עצמם בספר.
הדס זוכה לסביבה תומכת- השכנה, המורה, המזכירה- כולן מבינות שה"בלבול" שלה הוא לא בכוונה, והיא חווה את העולם קצת אחרת.
כולן יחד חושבות על פתרונות, כדי להפוך את ה"הפרעה" ל"השראה". על הפתרונות תקראו בספר. אני לא עושה ספוילרים!😉
הדס גניס-פרי, הסופרת, ששמה הוא כשם גיבורת הספר (ולא במקרה), חוותה בעצמה קשיים כתלמידה בעלת לקויות למידה וקשב, והספר מבוסס על חוויותיה האישיות. היום הדס היא יזמית בתחום החינוך, מורה ומחנכת, בעלת רשת "מרכז למידה הדס" ובוגרת תואר שני בחקר חינוך אלטרנטיבי. בנוסף לחוויות האישיות, הדס קיבלה השראה לכתיבת הספר גם מהמפגשים היומיומיים שלה עם תלמידים. 
בשנת 2013 הקימה הדס את "מרכז למידה הדס" ברמת גן במטרה לצמצם פערי לימוד, להעשיר את התלמידים ולהגביר אצלם את תחושת המסוגלות.
לדברי הדס, בשנה הקרובה היא מתכוונת להרחיב את הפעילות לידי רשת מרכזים ארציים.
מלבד הרעיונות המופיעים בספר להתמודדות אם אתגרי קשב וריכוז, הדס משתפת בכמה טיפים מנסיונה, המיועדים להפוך את ההפרעה להשראה:
1. טיפוח תחביב אצל הילד, שבאמצעותו יוכל להביע את היצירתיות שלו.
2. חיפוש יומי אחר 5 נקודות חוזק, וכתיבתם במחברת המכונה "מחברת קסמים".
3. לימוד אסטרטגיות למידה.
4. ניתוב היצירתיות של הילד למציאת פתרונות שיעזרו לו להתמודד.
הספר "הבלגן של הדס" מתאים לגילאי 3 ועד כתה ה. הוא כתוב בשפה קלה ומהנה, ומציג את ההתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז. הוא מתאים מאוד לילדים שחווים קשיים כמו אלו המוצגים בספר, וכך הם יכולים להבין שהם לא לבד, ושהם מסוגלים להצליח.

הבלגן של הדס
מאת: הדס גניס-פרי
איורים: מיכל רון
הוצאת  "ספרי צמרת"
מחיר לצרכן 48 שקלים
להשיג בחנויות הספרים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה