יום חמישי, 25 באפריל 2019

כמה אפל הוא הלילה...

"... 'אתה בני', הוא פותח בשיחה, 'וזאת לא הסיבה לאהוב אותך. אני האב שלך, וגם זאת לא הסיבה לאהוב אותי. השאלה היא האם ניתן לסמוך עליך? למה תהפוך? אתם גדלים כבני חורין, ובשל כך כדאי לאהוב אתכם, ולא בגלל קשר הדם...'"
(נווד לילי, ג'ין גארדו)

איך אפשר לסכם את הספר "נווד לילי"? באמת שאין לי מושג. זה אחד הספרים היותר מקוריים, שיצא לי לקרוא, זה בטוח. הספר בנוי בצורה מאוד לא ריאליסטית, כמתוך חלום, עם קפיצות בין העבר להווה, בלי ודאות תמידית באיזו תקופה אנו נמצאים עכשיו, ועם קושי (שלי לפחות) לעקוב אחר העלילה והדמויות. 
אבל בכל זאת, לטובת הקורא הפוטנציאלי, אנסה לתמצת: 
הספר מספר את סיפורו של גבר צעיר בשם רואקאמדור, שבחר לעסוק במקצוע מקורי למדי: חידוש כריות.
מלבד המקצוע המעניין, לרוקאמדור יש מנהג להכין בובות לנשים, שהיה איתן, כמחוות פרידה.
כשהוא מחליט להפרד מקלמנטיין אהובתו- הוא מכין גם לה בובה, אך מכאן העניינים נהיים מורכבים, כשמגיעה אליו אשה בשם קלאודיה, ומזמינה אותו לקזינו מיוחד במינו, שבו מהמרים על... כובעים.
בהמשך אנו מתוודעים לדמויות שונות, המרכיבות את חייו של רוקאמדור, מקלמנטיין האהובה ועד האב הקשוח והבלתי צפוי.
מהלך העלילה קשה למעקב, מכיוון שהוא בנוי בצורה שונה מכל ספר אחר. אל תנסו למצוא קו מנחה, כי לא תמצאו.
באחד הראיונות עם הסופר ג'ין גארדו הוא אמר, שקריאת הספר עלולה להזכיר נסיעה על מתקן בלונה פארק.
זו בדיוק ההרגשה שהייתה לי בעת הקריאה.
ספר שונה, מעניין, מוזר ומרתק.

"נווד לילי"
מאת ג'ין גארדו.
הוצאת ספרי ניב
מחיר לצרכן: 74 ש"ח
להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים באינטרנט.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה