יום רביעי, 18 באוקטובר 2017

סבתא באה לגן, איזה בלגן!- המלצת קריאה

מי לא מכיר את "כוכב השבוע"?
לפני כמה שנים רק בגנים בודדים הכירו את המושג, אך נדמה שהיום כמעט בכל גן נהוג להכתיר בכל שבוע ילד אחר, שיהיה "הכוכב".
באותו שבוע אותו ילד זוכה לשבת ליד הגננת, לעזור לה במשימות שונות, וההורים מתבקשים בדרך כלל להכין פלקט, שעליו מודבקות תמונות משלבים שונים בחייו הקצרים של הילד, למלא שאלון וכמובן... לערוך פעילות לילדי הגן...
נהוג להזמין את אחד ההורים של "כוכב השבוע", שיערוך פעילות קצרה לילדי הגן, שלרוב קשורה לתחום עיסוקו.
אז אחרי שהילדים שלי זכו לפעילויות מגוונות ביותר, כמו הכנת שרשראות, בניית מטוסים ושתיית כוס מאטה ארגנטינאי (כן, גם זה היה)- הגיע הזמן שיכתבו על זה ספר:)
ד"ר עיינה פרידמן, אמנית רב-תחומית ואוצרת תערוכות אמנות, כתבה את הספר "סבתא באה לגן, איזה בלגן", אשר מספר על הגננת שולה, שמבקשת מילדי הגן לשאול את הוריהם מי מהם יוכל לבוא לערוך פעילות. כשהילדים מספרים לגננת על המקצועות של ההורים שלהם, רק אורית לוחשת לה באוזן, שמכיוון שהוריה רופאים והם מאוד עסוקים, היא רוצה לבקש מסבתה להגיע במקומם.
אורית מסבירה לגננת שסבתה היא אמנית רב-תחומית, ואכן הסבתא מגיעה לגן עם תיקים גדושים בחומרי יצירה, אשר מהם הילדים מכינים מסכות ותאטרון בובות.
הסבתא החביבה אמנם מאוד יצירתית, אבל כנראה שסדר וניקיון פחות מעניינים אותה, והגן מתבלגן ומתלכלך לקול צהלות הילדים ותסכול הגננת...
הגננת מיד מעמידה את הילדים לסדר, ודואגת שהגן יחזור לקדמותו.
סבתא, מצידה, מודיעה לילדים שהיא תשמח לחזור לגן שוב, ולהכין איתם הצגה.
הספר נוגע בהיבט חשוב ביותר בחיי הילד- הקשר עם הסבים והסבתות. כיום, כשההורים עובדים לעתים שעות ארוכות, הקשר הופך להיות חשוב ומשמעותי במיוחד. 
ד"ר עיינה פרידמן, הסופרת, אשר, כפי שכתבתי קודם לכן, במקצועה היא אמנית רב תחומית ואוצרת תערוכות אמנות (ממש כמו סבתא דבורה...), החלה לכתוב ספרי ילדים לאחר שעברה לגור קרוב לנכדים, ועברה איתם חוויות שונות, אשר חלקן הפכו לסיפורים. הספר "סבתא באה לגן, איזה בלגן" הוא ספרה העשירי לילדים. 
גם ד"ר פרידמן, כמו סבתא דבורה, ביקרה מספר פעמים בגני ילדים, והתנדבה לספר שם סיפורים ולתת פעילויות שונות. היא נוהגת גם לבקר בבתי חולים לפעילות של שעת סיפור וחלוקת ספרים לילדים חולים. 
על האיורים המקסימים והצבעוניים בספר אחראית הילה דאבי, אשר הצליחה לקלוט את דמותה של סבתא דבורה, והפכה אותה לסבתא, שכולנו היינו רוצים שתהיה לנו...

סבתא באה לגן, איזה בלגן
מאת ד"ר עיינה פרידמן.
איורים: הילה דאבי.
הוצאת ספרים "אוריון".
מחיר לצרכן: 49 שקלים.
להשיג בחנויות הספרים, בחנות ההוצאה ובחנות המקוונת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה