יום חמישי, 18 באוקטובר 2018

"במקום שאליו אני הולך היו רבים כבר לפני...."

את החלל שהשאיר אחריו כריסטיאן גריי, אחרי טרילוגיית "50 גוונים", ניסו רבים כבר למלא.
ואכן, יצאו ספרים רבים בסגנון, אך שום דבר לא פגע בדיוק, ולא הצליח להצליח כמו סדרת הספרים הזו.
כשקראתי את "זאת שהייתה כאן קודם" מאת ג'יי-פי דילייני לא יכולתי שלא לחשוב על כריסטיאן, למרות שזה אמור להיות ספר שונה לחלוטין. מדובר בספר מתח, שהרומנים המתהווים בו הם רק חלק ממנו, ולכאורה הספר אמור להיות שונה לגמרי מ50 גוונים. אבל...
אדוארד מונקפורד,האדריכל שתכנן את הבית, שבו גרות גיבורות הספר,הוא שתלטן, סקסי ועשיר. בדיוק כמו כריסטיאן גריי. אבל השלדים שהוא מחביא בארון כנראה יותר גרועים משל כריסטיאן, וכשהוא משכיר את הבית, הוא מצרף רשימת דרישות מופרכות ומטורפות. בנוסף, השוכרים חייבים לעבור ראיון מקיף ומבחן עם שאלות הזויות לחלוטין.
אבל מכיוון שהבית מיוחד ויוצא דופן, רשימת האנשים הרוצים לשכור אותו ארוכה למדי, והספר מתמקד בשתי שוכרות, בשתי תקופות שונות (אז ועכשיו), וביחסים שלהן עם הבית ועם בעל הבית.
מה אהבתי בספר?
המון דברים. ראשית, יש כאן את הזגזוג בין הפרקים, שבכל פעם יש פרק של אמה, ששכרה את הבית "אז" ושל ג'יין, ששוכרת את הבית "עכשיו". יכול להיות שאם הטריק הזה היה מתבצע בספר אחר, הוא היה מעצבן למדי, אבל פה זה משתלב היטב, ודורש השוואה בין שתי הנשים.
שנית, מדובר בספר מתח, והוא אכן מותח. יש כאן סיפור, שקשה לפענח, ובכל פעם שהיה נראה לי שאני כבר יודעת מי עשה מה, התברר לי שאני צריכה לחשוב מהתחלה. בהחלט מפתיע.
אז כדאי לקרוא?
בהחלט. רק לא בחדר חשוך😱

זאת שהייתה כאן קודם
מאת ג'יי-פי דילייני
הוצאת ידיעות ספרים
להשיג בכל חנויות הספרים



16 תגובות:

  1. לגמרי על הויש ליסט שלי להזמין בשפת המקור מאמזון

    השבמחק
  2. לא נוטה לקרוא ספרי מתח אבל נשמע מעניין

    השבמחק
  3. ההמלצה נכנסת לרשימה שלי! תודה!

    השבמחק
  4. תודה, ההמלצה שלך עושה חשק לקרוא אותו.

    השבמחק
  5. נשמע ספר מצוין! בהחלט שוקלת ללכת לקרוא אותו, המלצה מעולה :)

    השבמחק
  6. מעניין ממש תודה על הסקירה

    השבמחק
  7. מעולה, באת לי ממש טוב, כבר מזמן לא שקעתי בספר טוב

    השבמחק