יום רביעי, 20 במרץ 2019

אברא כדברא....

זוכרים את "באפי ציידת הערפדים"?
הסיבה לכך, שהסדרה הזו כל כך הצליחה, היא שהיא שילבה בין העולם העל-טבעי/עולם הפנטזיה (ערפדים) ובין העולם הרגיל והיומיומי של נערה  צעירה, שהולכת לבית הספר, חווה אהבות נכזבות וחברויות, ובאופן כללי- מזכירה לנו את עצמנו (חוץ מהקטע של קטילת הערפדים כמובן).
מאז אותה סדרה, כבר נוצרו סדרות רבות וסרטים, שהלכו על הקו הזה, של אנשים רגילים, שחיים חיים רגילים ומעוררי הזדהות, עד שיום אחד הם מגלים, שהם ורק הם יכולים להציל את העולם מכל מיני ערפדים/זומבים/מכשפות וכו'.
כשמיכל קופר-קרן, סיוון שיקנאג'י ועינת שחק ראו, שיש ביקוש גם בארץ לסדרות מהסוג הזה, הן יצרו את הסדרה המקורית לילדים ונוער "כדברא".
הסדרה זכתה להצלחה רבה, ובעקבות ההצלחה הזו נכתב הספר "כדברא- היומן המפוצל" מאת ליאת רוטנר.
הספר מספר על נערה בשם קירקי, שמדי פעם חווה קטעי חזיונות, שצופים אירועים עתידיים. כשהיא מגיעה לגיל 16, היא מתחילה לראות שוב ושוב בחזיונות שלה דמות של אישה שקוראת לה. קירקי מחליטה לצאת למסע על מנת לאתר את אותה אישה. היא לוקחת איתה את אחותה, אביגיל, שהיא השותפה היחידה לסוד.
קירקי ואביגיל פוגשות נערה נוספת בשם לילה, שגדלה כבר מגיל קטן להיות "כדברא". בפגישה הן מגלות, שכל מה שהן חשבו על עצמן ועל הסביבה שבה הן חיו עד עכשיו- הולך להשתנות..
אז מה זה כדברא? אילו הרפתקות יחוו הנערות? ומי זו האישה המסתורית מהחלום?
בשביל לענות על כל השאלות האלו- תצטרכו לקרוא את הספר:)
אמנם הספר מוגדר כספר לנוער, אך גם אני נהנתי ממנו מאוד.
מומלץ.

כדברא- היומן המפוצל
מאת ליאת רוטנר
הוצאת דני ספרים
מחיר לצרכן: 88 ש"ח
להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה