יום ראשון, 31 במרץ 2019

עוזרים לאלי"ע לעלות!

הראייה שלנו היא אחד החושים, שאנחנו מקבלים לפעמים כמובן מאליו.
אבל מה קורה, כשהחוש הזה אינו קיים? או קיים בעוצמה נמוכה?
בשבוע שעבר הגעתי אל מתחם גני אלי"ע בפתח תקווה.
עמותת אלי"ע היא עמותה לקידום ילדים עם עיוורון או לקות ראיה, ובמסגרת העמותה מתקיימות מסגרות יומיות שיקומיות עבור ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 6, שהינם בעלי עיוורון או לקות ראיה.
כיום, אלי"ע היא העמותה המקצועית היחידה המטפלת בהם.
במתחם בפתח תקווה פגשתי את אורלי לייזר, מנהלת פיתוח משאבים, שערכה לי ולחברותיי סיור מודרך בגנים, בחדרי הפעילות השונים ובבריכה הטיפולית.
המרכז בפתח תקווה הוא אחד מתוך חמישה מרכזים של אלי"ע, שנמצאים בפתח תקווה, רחובות, באר שבע, ירושלים וחיפה. 
פגשנו ילדים, שבזכות הגנים הללו, מקבלים המון אהבה וכלים להתמודדות עם המגבלה. הילדים, שלומדים באלי"ע, מקבלים הכנה לשילוב בחינוך הרגיל ובחברה בכלל.
הצוות הגדול נותן טיפול כמעט פרטני לכל ילד. הכיתות בנויות בצורה מותאמת לילדים: כיתות מוצללות למניעת סנוור עבור ילדים לבקנים, שינוי במרקם הרצפה (פרקט לאזור האכילה, שטיח לאזור המשחק ועוד).
בנוסף, קיים חדר חושך נטול גירויים חיצוניים, שבו הילדים לומדים מיומנויות בסיסיות בדרך של משחק. בחדר החושך ישנו שימוש באביזרים שונים. למשל, עמוד בועות צבעוני, שולחן אור, פנסים ואורות אולטרה-סגולים.
גן המשחקים שבמתחם משמש, בנוסף למשחק, גם ללימוד מיומנויות. הילדים מכירים את המתקנים השונים, וכך רוכשים ביטחון בהגיעם לגני שעשועים שונים בהמשך.  
במתחם קיימת גם בריכה, שבה מקבלים הילדים טיפולים במים. הטיפולים ההידרותרפיים משליכים על מרבית תחומי החיים, ונותנים לילדים גירוי תחושתי, תחושת הגבול הפיזי שלהם במרחב ולימוד של נושא מנח הגוף.
(פגשנו את דניאל המתוק בדיוק באמצע טיפול הידרותרפי מהנה במיוחד)
מרכזי אלי"ע פועלים רבות גם בתחום התמיכה למשפחות, ועוזרים להן ללוות את הילדים בצורה המיטבית.
בתום הסיור, פגשנו את קדם נתן, מנהלת סניף פתח תקווה, שנתנה לנו להרגיש מעט ממה שמרגישים הילדים לקויי הראיה.
 קדם חילקה לנו "משקפיים", שחסמו חלק משדה הראיה שלנו, וטשטשו את שדה הראיה הנותר. היא ביקשה מאיתנו לבצע משימות שונות ופשוטות, שהפכו להיות כמעט בלתי אפשריות עם המגבלה הזו. קדם סיפרה לנו, שהיא מעבירה סדנאות כאלה לצוות וגם להורים, על מנת שיבינו טוב יותר את עולמם של הילדים.
(זו אני מנסה למיין צורות שונות עם המשקפיים ללא הצלחה רבה)
עמותת אלי"ע קיימת ללא מטרת רווח, וכשלושים אחוז מתקציב העמותה בנוי על תרומות.
אז אם גם אתם הבנתם את החשיבות הגדולה של אלי"ע, ואתם מחפשים היכן אפשר לתרום, אלי"ע יוצאים עכשיו במבצע גיוס תרומות לעמותה על ידי "עיגול לטובה". מה זה אומר? בכל קניה בכרטיס האשראי שלכם- סכום הקניה יעוגל לשקל הקרוב, ואותן אגורות ייתרמו ישירות לעמותת אלי"ע. עבורנו מדובר בגרושים, אך עבור העמותה הסכום יכול להצטבר, ולעזור להם בהמשך מימון הפעילות.

לפרטים נוספים הכנסו לאתר אלי"ע:
לתרומה כספית הכנסו לקישור:
#המעגל_ה2500_עמותת_אליע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה