יום שבת, 26 בנובמבר 2016

איך מדברים עם תינוקות וילדים?

השבוע שמתי פעמיי לעבר גבעת שמואל אל האקדמיה הארצית להנחיית הורים SmallTalk של לריסה גינת. את לריסה יצא לי כבר לפגוש פה ושם בסרטונים ביוטיוב, שבהם היא נותנת טיפים להורים איך להבין את ילדיהם טוב יותר, והשבוע קיימה לריסה אירוע לבלוגריות על מנת לחשוף קצת יותר את השיטה הייחודית שלה.
כשהגעתי הבחנתי מיד בכך שאני היחידה שהגיעה ללא ילדים. מיד הסברתי שאם כבר קורה אירוע נדיר, שכל שלושת הבנדיטים הקטנים בריאים-אין מצב שאתן להם יום חופש מהגן. אחיותיי הבלוגריות סברו אחרת והביאו איתן את התינוקות (לזכותן ייאמר שרובן עדיין בחופשת לידה, ולכן התינוקות שהגיעו טרם התחילו ללכת למסגרות).
התיישבנו במשרדים החדשים של האקדמיה להנחיית הורים, ופגשנו את לריסה, שסיפרה לנו על עצמה ועל איך הגיעה לפיתוח שיטת SmallTalk.
לריסה, בוגרת מכון וייצמן למדע, היא אם לשתי בנות, שהבכורה בהן עשתה לה חיים קשים, עד שלריסה הבינה שכאשר היא מצליחה להבין את המסרים, שהתינוקת מעבירה לה, ופועלת על פיהם- התינוקת הופכת להיות הרבה יותר רגועה ושמחה, ובעקבותיה כמובן שגם האמא נהיית רגועה יותר.
כשלריסה הבינה שהיא מצליחה לפענח את המסרים הלא מילוליים שמעבירה לה בתה- היא התחילה ללמד את חברותיה את מה שהיא כבר הבינה, ולאט לאט, כשהיא ראתה שיש לכך ביקוש-היא החליטה להפיץ את תורתה ברבים. וכך בעצם נולדה שיטת SmallTalk.
הגישה שלSmallTalk  היא גישה מדעית. הכל מבוסס על מחקרים במדעי המח. המטרה היא ללמד את ההורים איך להקשיב לצרכי התינוק והילד ולתת לו מענה מדוייק.
ברגע שההורה לומד את השיטה הוא יכול לזהות בקלות אם הילד עייף, רעב, אם יש לו גזים, חם לו, קר לו, בוקעות לו שיניים, יש לו פיפי וכו'.
לפי גישתה של לריסה, ברגע שהילד מקבל מענה לכל הצרכים הפיזיולוגיים והפסיכולוגיים שלו – הבעיות נפתרות בצורה חיובית ומעצימה.
עד היום למעלה מ2000 משפחות השתתפו בליוויים אישיים ובסדנאות SmallTalk  בכל רחבי הארץ.
רוצים גם להבין את ילדיכם טוב יותר?
ב6.12 לריסה מקיימת וובינר, ובו ניתן ללמוד (בחינם!) איך להרדים בקלות את התינוק שלכם. להרשמה: http://babycry.small-talk.co.il/sleep-webinar2/?ref=blog
למידע נוסף אפשר להכנס לאתר של SmallTalk:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה