יום חמישי, 20 באפריל 2017

6 טיפים לצחצוח שיניים לילדים

ברגע שהבאנו ילדים לעולם- יש לנו אחריות. ואחד הדברים, שלצערי הילדים לא נולדים איתם- הוא היכולת לדעת איך לצחצח שיניים ביעילות. כך שמוטל עלינו ללמד אותם... איך עושים את זה?
1.      חיקוי- קודם כל, ברור שהילדים לא ייחסו חשיבות מספקת לצחצוח השיניים אם אנחנו לא נייחס לזה חשיבות. צחצוח השיניים חייב להתבצע לפחות פעמיים ביום, בבוקר ובערב. המהדרים יכולים לצחצח גם אחרי ארוחות. ברגע שהילדים יראו שאנחנו מקפידים מאוד על הצחצוח גם כשאנחנו עייפים ובוודאי כשקמים בבוקר- הם כבר יבינו לבד כמה שזה חשוב.
2.      שגרה- צחצוח השיניים חייב להיות חלק קבוע משגרת הבוקר ושגרת הערב של הילדים. קמים בבוקר, הולכים לשירותים (או מחליפים חיתול) ומיד אחר כך מצחצחים שיניים.  בערב מתקלחים, עושים פיפי, שיניים ולישון.  אפשר גם להכניס את המשחה והמברשת לתוך המקלחת/אמבטיה ולצחצח שם.
3.      טיפ חמוד לילדים סרבני צחצוח- אפשר לקנות בובה לילד, ולבקש ממנו לצחצח לה את השיניים. זה יכול לעודד אותו לצחצח גם לעצמו.
4.      סטופר- רופאי השיניים ממליצים לצחצח את השיניים במשך שתי דקות. לא פחות. איך מודדים זמן לילדים? אפשר לשים סטופר (יש היום בכל טלפון חכם) או אפילו להשמיע שיר קצר, ולהסביר לילד שהוא מתחיל לצחצח בתחילת השיר ומסיים בסופו.
5.      סיפור- יש היום סיפורים רבים על צחצוח שיניים. הידוע ביניהם הוא קריוס ובקטוס על צמד החיידקים, שחוגגים בפיו של הילד שאכל ממתקים ולא הקפיד לצחצח. ילדים אוהבים סיפורים, וזה יכול גם כן לעזור להסביר להם את החשיבות של שמירה על בריאות השיניים.
6.      מברשת מגניבה- חשוב שהילד יתחבר למברשת שלו. ברגע שיש על המברשת דמויות שהוא מכיר ואוהב- זה כבר ידרבן אותו יותר להשקיע בצחצוח. ואם כבר משקיעים במברשת- יש היום מברשות חשמליות לילדים, כמו, למשל, המברשת החשמלית הנטענת של אורל בי, שגם זכתה בתואר מוצר השנה 2017. המברשת הזו מסירה עד 2.5 יותר רובד חיידקים, ומעודדת צחצוח ממושך יותר. כשנתתי את המברשת לשחר הוא היה מאושר, וזה בהחלט גורם לו להקפיד יותר על הצחצוח.
                                      צחצוח נעים!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה