יום חמישי, 15 בספטמבר 2016

ישמח חתני- סקירת הסרט

איך אני אוהבת סרטים ישראליים.
יוצא לי לראות מספר רב של סרטים, אבל תמיד כשאני יודעת שמדובר בסרט כחול-לבן זה עושה לי את זה יותר. סוג של גאווה ישראלית:)
למרות זאת, לסרט "ישמח חתני" הלכתי בלי הרבה ציפיות.
רק מלראות את כרזת הסרט, עם כל הפרצופים המוכרים, כבר יכולתי לדמיין בדיוק איך הסרט ייראה.
אז נכון שמבחינה סגנונית אין הרבה חידוש, וכאן קצת התאכזבתי.
מה שבכל זאת שימח ועניין אותי בסרט היה הנושא, שאולי הכי נכון יהיה להגדיר אותו: "פמיניזם ביהדות".
בסרט מוצגות נשים חזקות, שיודעות להילחם על מה שחשוב להן.
כמה מילים על תוכן הסרט:
הסרט "ישמח חתני" מתרחש בירושלים. כיף לצפות על המסך בכל הסמטאות הירושלמיות, שבהן אני כל כך אוהבת לבקר. 
הזמן הוא שבת בבוקר, וכל הנשים נפגשות כדי לצעוד יחד לכיוון בית הכנסת על מנת לשמוע את אושר, שהגיע למצוות, קורא בתורה.
אבל רגע לפני שהקריאה מתחילה מתמוטטת הרצפה של עזרת הנשים, הנשים צונחות למטה ונפצעות, חלקן קל וחלקן בצורה קשה יותר.
על הפציעות רובן מתגברות במהירות, אבל הבעיה אשר מטרידה את כל מתפללי בית הכנסת היא: מה יהיה עכשיו? איפה יתפללו? בית הכנסת צריך שיפוץ, ומאין ישיגו את התשלום?
הישועה באה בדמות הרב דוד, רב חרדי, שהוא גם ראש ישיבה, אשר שוכנת לא רחוק משם (אביב  אלוש בתפקיד נפלא).
הרב מחליט לקחת את בית הכנסת ואת המתפללים תחת חסותו, ולעזור להם לשפץ את בית הכנסת.
אבל כשמסתיים השיפוץ- מגלות הנשים, שהחלק שלהן קטן וצפוף באופן מיוחד.
הן דורשות שיהיה להן מקום גדול יותר בבית הכנסת, ומכאן מתחיל מאבק בין הרב הכריזמטי, אשר סוחף אחריו את הגברים, לבין הנשים.
כדי לגלות מה קורה בסוף- תצטרכו לצפות בסרט...
צפיה נעימה!
הסרט ישמח חתני יוצג בבתי הקולנוע החל מה29.9.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה