יום רביעי, 2 באוגוסט 2017

כבשים וזאבים- עכשיו בקולנוע

איזה כיף שהגדולים שלי כבר הגיעו לשלב, שבו אני יכולה לקחת אותם לקולנוע, בלי לצאת כל שניה כי מישהו בוכה/מפחד/צריך פיפי...
טוב, בכל זאת יצאנו פעם אחת לשירותים. אבל זהו! רק פעם אחת! ובשאר הסרט הם ישבו מרותקים, וכמעט שכחו מהפופקורן.
אז איזה סרט הצליח לרתק אותם כל כך?
הסרט החדש "כבשים וזאבים" מספר את סיפורה של להקת הזאבים, אשר מחפשת מנהיג חדש, ועל מנת לבחור את המנהיג שני המועמדים צריכים לצאת לדו-קרב.
אחד המועמדים, הזאב גריי, בו מתמקד הסרט, יוצא עם זאבה יפה בשם ביאנקה, שמחכה לשוא להצעת הנישואין הנכספת, וכזו מבוששת לבוא- היא מטיחה בגריי, שהוא חייב להשתנות.
גריי לוקח את זה ברצינות, ובאחד משיטוטיו, כשהוא פוגש מגדת עתידות חביבה בשם מאמי- הוא מספר לה על רצונו, ומאמי נותנת לו שיקוי, אשר משנה אותו, אך זהו לא השינוי המיוחל, שאליו התכוון. במקום שינוי באופי- גריי הופך ל...אייל.
כשהוא רוצה לחזור ללהקת הזאבים אף אחד לא מכיר אותו, וכך הוא מוצא את עצמו חובר לכבשים, ופוגש שם חברים חדשים.
כחבר בעדר הכבשים הוא לומד דברים חדשים על עצמו, ובדרך גם עוזר לעדר להתגונן מפני הזאבים, חברי להקתו לשעבר.
 כדי לא לעשות ספוילרים- אני לא אגלה מה קורה בסוף, אבל בקצרה- בעקבות השינוי ביופי נוצר גם שינוי באופי, וגריי לומד הרבה על עצמו ועל עזרה לזולת.
כבר הרבה זמן לא זכיתי לצפות בסרט ילדים, שיכולתי לומר בסופו שהוא באמת מתאים לילדים. וכאן הסרט הפתיע אותי לטובה. הסרט מכבד את הילדים. הוא אינטליגנטי, אך לא מתנשא מעל להבנתם. המסר בסרט חיובי, ובכל פעם שחיפשתי בנרות קטעים מפחידים מדי או לא חינוכיים מדי- לשמחתי התבדיתי.
וזו עוד אחת מנקודות הזכות שלו- בשנים האחרונות יצא לי לצפות בסרטים, שפונים לילדים, אך נושאים מסר בעייתי, או שבחלקים מסויימים הם מראים דברים שלא מתאימים לילדים.
על הסרט "כבשים וזאבים" אני יכולה להמליץ בלב שלם גם להורים הקפדניים ביותר, אלה שחוששים לחשוף את ילדיהם למסרים בעייתיים. פשוט סרט נהדר. 
ולמרות שהוא לחלוטין מתאים לילדים, אפילו מגיל צעיר, יוצרי הסרט שתלו שם כמה רפרורים קטנים לסרטים אחרים, סרטים של "גדולים". הנה שניים מהם:
1. באחת הסצנות, כשהכבשים מתכננים איך הם יתגוננו מפני מתקפת הזאבים הצפויה, אחד מהם פורש מפה על השולחן, ובה נראים תוואי השטח. הסצנה הזו לגמרי הזכירה לי סצנה אחרת מסדרה חינוכית פחות, משחקי הכס, שבה רוב סטרק פורש מפה באוהל על מנת לתכנן את המשך דרכו. ברור לחלוטין שיוצרי הסרט הושפעו מהסדרה.
2. זוכרים את טרילוגיית "בחזרה לעתיד", ואת הסצנה שחוזרת על עצמה, כשמרטי מתעורר במיטה, רואה את אמו, ובטוח שהכל היה חלום, עד שהוא מבין שהוא נמצא במקום אחר, ואמו צעירה יותר/זקנה יותר/ שונה יותר? אז הסצנה של גריי מתעורר בבקתת הכבשים... 
בקיצור- חובה לצפות!
כבשים וזאבים
בבתי הקולנוע ברחבי הארץ




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה