יום שלישי, 18 בדצמבר 2018

סיפור ההצלחה של יקב מורד

כשקיבלתי לידיי את הספר "טעם הארץ- יקב מורד, סיפור הצלחה" של יעקב מורד הוא נראה לי כמו ספר שיווקי.
הייתי בטוחה, ש"בסרט הזה כבר הייתי", ועוד טרם תחילת הקריאה, גיבשתי לי דעה לגבי מה הולך להיות בספר- בטח יהיה כתוב שם בקצרה על תהליך הקמת היקב, ואז יהיו שם תשבחות על התוצרת.
רק לא הבנתי למה צריך 337 עמודים לשם כך..
ואז התחלתי לקרוא, וגיליתי שטעיתי בגדול.
כי הדבר האחרון שאפשר לומר על הספר הזה זה שהוא שיווקי.
אם יש לי הערה אחת, היא לגבי עיצוב הספר, שנתן לי את ההרגשה, שאני הולכת לקרוא משהו משעמם באופן מוחץ. מכיוון, שמה שקרה היה ההפך הגמור.
מדובר בספר מרתק להפליא, שסיפור היקב בו הוא חשוב, אך לפני היקב, יש כאן אוטוביוגרפיה של אדם בשם יעקב מורד, שמספר את סיפור חייו למן הרגע שבו נולד בעירק ועד הרגע, שבו היקב שבנה במו ידיו, עם עזרת אשתו האהובה אתי, התחיל להצליח.
באמצע יש סיפור חיים מרתק, שכתוב בצורה, שלא נתנה לי להניח את הספר מהיד.
בתחילת הספר מתוארת ילדותו של הסופר בעירק. הכל מסופר בפירוט רב, וממש יכולתי להרגיש את הטעמים ואת הריחות בבית הוריו. בהמשך, כשהפרעות והפוגרומים התגברו, עלתה המשפחה לארץ ללא כל רכוש.
יעקב מורד חווה חיים לא קלים של עוני, מגורים במעברה ובפחונים ורצון לפרנס את משפחתו.
בספר הוא מתאר את אהבתו הגדולה לייצור שיכר (יין מפירות וירקות), ואיך בנה  יקב ייחודי, שבו הוא מייצר יינות שיכר מפסיפלורה, רימונים, אננס, ליצ'י וגם מירקות שונים כמו פטרוזיליה, סלק, גזר ועוד.
למרות שבשם הספר כתוב "סיפור הצלחה", יעקב מורד מספר בפירוט רב גם על הקשיים ועל הנפילות הכלכליות שהיו בדרך, שאיימו על הגשמת החלום.
מכל המשברים יעקב ואשתו אתי הצליחו לקום בזכות חריצות, אהבה, עבודה קשה, אמונה בתוצרת שלהם ושאיפה למצויינות.
גם בזמנים קשים, הם לא התפשרו על שימוש בחומרי גלם מצויינים, על מיתוג ועל חופשות קצרות מפעם לפעם כדי להצליח להמשיך.
כיום ניתן להשיג את מוצרי היקב ברשתות שונות ואפילו בארצות הברית ואירופה.
כשקראתי את הספר נפעמתי מהחריצות של בני הזוג, ואני ממליצה לכל בעל עסק (אבל לא רק) לקרוא את הספר הזה. הוא נותן זריקת מוטיבציה, וגורם לקורא לרצות לעבוד קשה (ולהנות מזה).
לסיכום, אהבתי מאוד.
ועוד מילה לסיום- אם הספר עשה לכם חשק לבקר ביקב (וכנראה שזה יקרה)- היקב ממוקם ביקנעם. אתי ויעקב אמנם פרשו לגמלאות לפני כשנה, אך היקב ממשיך להיות פעיל.
פרטים על היקב אפשר למצוא פה: https://morad.co.il/
בנוסף, יעקב מרצה היום ומספר על ספרו, וגם מעביר סדנאות להפקת ליקר ביתי.

"טעם הארץ"
מאת יעקב מורד
הוצאת ספרי צמרת
מחיר לצרכן: 68 שקלים
להשיג בכל חנויות הספרים או דרך אתר המחבר:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה