יום שני, 8 באפריל 2019

מסע ההחלמה של רינה תימור

לפני 25 שנה נפטרה אמו של בעלי מסרטן השד.
לאחר פטירתה, מצאו בני המשפחה את היומן שכתבה, והחליטו להוציא סידורים לעילוי נשמתה, שבהם שזורים כמה חלקים מהיומן.
לא יכולתי שלא להזכר ביומנה של מי שהייתה יכולה להיות חמותי כיום (לו הייתה בחיים), כשקראתי את ספרה של רינה תימור- "קומי רוני בלילה".
רינה תימור חלתה גם היא לפני כשלוש וחצי שנים בסרטן השד.
בספר, שמבוסס על היומן שכתבה בזמן גילוי המחלה, הטיפולים וההחלמה, נחשפים לאישיותה המיוחדת והאופטימית של רינה. מחלת הסרטן היא מחלה קשה, אך במשך כל זמן הטיפולים הכימותרפיים וההקרנות שמרה רינה על אופטימיות נדירה, ודאגה לראות את הטוב.
רינה, שחלמה על חופש, הבינה, שכשביקשה את החופש היא הייתה צריכה למקד את בקשתה, ולבקש חופש בבריאות טובה, ולא חופשה עקב מחלה.
במהלך הספר אנו עדים לנסיונותיה של רינה להשאר אופטימית במצב הלא פשוט שנוצר, ולנצל את "פסק הזמן" שהונחת עליה על מנת לגבש תובנות חדשות, ללמוד ולערוך שינויים בחייה.
הספר נותן הצצה אמיתית לחייה של רינה בתקופת המחלה, ואהבתי במיוחד שהיא לא מסתירה כלום. הכל גלוי לחלוטין ולא מתייפייף. אין כאן שום רצון לספר את הדברים בצורה שאולי תתקבל יפה יותר. בקיצור- הכל דוגרי!
אבל מה שהכי הכי אהבתי הוא העובדה, שהספר הזה פשוט נותן כח. לא צריך לחלות בסרטן כדי להנות מהקריאה בו. הסרטן "הכריח" את רינה לקחת עצירה ממירוץ החיים, והתובנות שהיא הגיעה אליהן בעקבותיו יכולות לעזור לכולנו- הקשבה לגוף, חשיבה על עצמי ולא רק על אחרים, והכי חשוב- אופטימיות! כי לא משנה כמה המצב היה קשה, כמה הבחילות בעקבות הטיפולים היו נוראיות, השיער שנשר, החולשה- לכל אורך הספר רינה מדגישה שהיא לא חולה, שהיא מבריאה, ואין לי ספק שבזכות הגישה האופטימית הזו היא גם באמת הבריאה.
אז אם אתם מחפשים ספר שיתן לכם השראה איך לחיות באופן נכון וטוב יותר את חייכם או אם אתם מכירים מישהו שיכול להרוויח מהקריאה, ואתם רוצים לרכוש עבורו את הספר במתנה- מומלץ ביותר!
לפרטים נוספים ולרכישת הספר ניתן לפנות ישירות לרינה תימור במייל:
Rina.timor@gmail.com
או בטלפון: 
054-5382299‬

6 תגובות:

  1. מתרגשת להיות הראשונה.
    רינה המופלאה.
    היטבת להביא את עצמך על שלל חלקייך.
    היות ואני מכירה אותך, אני יכולה לומר שכל הספר את. יכולתי אפילו לראות את תנועות הידיים שלך עם המילים .
    גאה בך נורא. את השראה . היי ברוכה ובריאה. ושהספר יגיע לכל בית , ויגדל ליושביו כנפיים כמו שלך.
    אוהבת. אורית

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכירה את רינה אישית, אבל הספר בהחלט עשה לי חשק להכיר...

      מחק
  2. הספר ערוך בזמן אמת, ואכן נותן את התחושה שאת מתלווה לסופרת, החווה עליות ומורדות ואיתן תובנות עמוקות מחייה שנטווים ללא בחירה, חיים של חופש כלוא, חופש לביטוי עצמי מתוך עצמי. שזור בצחוק ובכי, שיר ומספד, חולשה וחוזק נפשי אדיר הנותן לכל קוראת כוחות להתמודדות ולא רק לזו החולה פיזית, אלא גם לאותה אחת שנפלה ולו רק לרגע ברוחה, רינה בדיוק שם נותנת לה את הכח לדלות מתוך תוכה את הכוחות להתמודדות הלא פשוטה הזו.

    השבמחק
  3. רינה אהובה.ידידת נפש. בעיני הספר הוא ספר אמונה.כל אחד ובעיקר כל אחת תמצא בו את עצמה.זהו מדריך לחיים בריאים ושלימים. כתוב בישרות ובפשטות ויחד עם זאת יש בו משהו קסום עלום שלא נותן לך להפסיק לקרוא..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה עם כל מילה. ספר שנותן כוחות.

      מחק