יום שני, 30 באוקטובר 2017

"מה החיים האלה בלי לאהוב, באמת ומקרוב..."

יש לי חברה, שפעם, כששב"ק ס' היו בתחילת דרכם- היא נסעה במיוחד ליבנה כדי לארוב להם.
ליתר דיוק, היא ממש ניסתה להפגש עם מוקי (דני ניב), שמבחינתה היה מושא להערצה וחתיך-על.
עד היום, אם תשאלו אותה איך נראה הגבר האידיאלי בעיניה, היא תתאר אותו כמישהו עם תלתלים שובבים ועיניים ממזריות, בדיוק כמו שמוקי נראה בצעירותו...
אבל שב"ק ס' כבר התפרקו, ומוקי גדל לתפארת, והפך להיות זמר מצליח בזכות עצמו (וגם שופט בתוכנית ריאליטי וגם שחקן בכמה סדרות ועוד ועוד), והשירים שהוציא בשנים האחרונות נגעו בהמון אנשים.
עפרה יצחק התוודעה ליצירתו של מוקי בשלב מעט מאוחר, אך היא מיד נשאבה אל השירים הסוחפים, הטקסטים הנוקבים והלחנים, והרגישה שהיא חייבת לעשות איתם משהו.
עפרה, מורה לציור במקצועה, שמלמדת כבר 26 שנה ילדים ומבוגרים, נחשפה לפני כשנה לראיון, שנערך עם מוקי באחד העיתונים, והרגישה סקרנות לגביו.
בעקבות הראיון, היא נתקלה בשיר ש"פירק אותה לגורמים" לדבריה, והקשיבה לו בלופ במשך שבועיים, שאחריהם היא לקחה קנבס, כתבה עליו את המילים, וציירה עליו במשך  3 שעות.
אחרי יומיים זה קרה עם שיר נוסף, ואז היא החליטה להתמסר לתהליך באופן טוטלי, וציירה שירים נוספים שלו במשך חצי שנה.
באמצע הדרך היא הזמינה אליה מכרה, אוצרת תערוכות, שנתנה לה ביקורת על העבודות. בעקבות הביקורת, היא הבינה שהיא צריכה לשנות חלק מהציורים, עד שהיא הרגישה שהם מדוייקים יותר.
בשלב מסויים, עפרה הבינה שיש לה כמות ציורים שיכולה להתאים לתערוכה, וכך היא הגיעה אל גלריית Unity Art, השייכת לעמותה, הנושאת את אותו השם, ועוסקת בקידום אמנים ישראלים מתחומים שונים.
אמנים החברים בעמותה, מקבלים, מלבד מקום להציג את יצירותיהם, גם שירותי יחסי ציבור, וכך הם זוכים להראות את היצירות, למכור ולקבל חשיפה. 
העמותה עובדת ללא תקציבים וללא תמיכה מהמדינה.
כשעפרה הגיעה אל Unity Art, היא קיבלה עזרה ממריה פרייגר (מנהלת אמנותית), גלינה סמית (יחצ"נית) ומאלונה שלייפק (אוצרת התערוכה)על מנת לבחור את הציורים שיופיעו בה.
היצירות המוצגות נושאות את שמות השירים. חלקם מוכרים יותר וחלקם פחות.
אחת מסדרות הציורים המרגשות ביותר, היא סדרת ציורים בשם "דבר איתי", שאותה עפרה החליטה להקדיש לאחיה ההומוסקסואל. את מילות השיר ניתן לפרש בדרכים שונות, אך עפרה ראתה בהן אמירה של דיבור, אמת, דיוק וחיבור, שהתחברו לה עם דרכו של אחיה.


התערוכה"אדם-אדמה", תערוכת בכורה של ציורים בעקבות שירים וטקסטים של מוקי, מציגה בגלריית Unity Art בימים אלו, וניתן לבוא לראות אותה עד ה9.11.
שעות פתיחה:
ימים א'-ה'- 15.00-20.00
יום ו'- 11.00-17.00
דוד רזיאל 6 יפו.
כניסה חופשית.
לפרטים על עמותת Unity Art הכנסו לפה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה