יום ראשון, 11 בפברואר 2018

מין פלא שכזה...

כשהייתי קטנה, הז'אנר הספרותי האהוב עלי היה "סיפורי צדיקים" (זה נחשב לז'אנר?)
אני זוכרת איך הסיפור על יוסף מוקיר שבת, שבזכות הוקרת השבת, זכה באבן יקרה, הרשים אותי. והסיפור על הנסיך שהיה בטוח שהוא תרנגול הודו, עד שבא חכם יהודי והציל אותו מהשיגעון הזה ליווה אותי עוד שנים רבות...
עד היום, בכל פעם שאני נתקלת בסיפורים בסגנון של "כה עשו חכמינו" אני מתמוגגת.
אך מסתבר שיש ז'אנר נוסף, "סיפורי חכמים", שהוא לא לגמרי אותו דבר.
כשקיבלתי את הספר "עושה הפלאים- מבחר סיפורי חכמים", חשבתי שאמצא שם סיפורים בסגנון גזרה נוראה שנפלה על היהודים, ואיך הם ניצלו בזכות התפילות.
בספר נתקלתי בסגנון מעט שונה.
"עושה הפלאים- מבחר סיפורי חכמים" הוא לקט סיפורים, שליקטה ועיבדה רונית חכם, והוא למעשה הספר הרביעי בסדרת "מעשיות יהודיות" בהוצאת דני ספרים.
הסיפורים בספר מיוחדים מאוד, ואפילו קצת מיסטיים.
הם יותר מזכירים את סגנון האחים גרים, אבל בלבוש יהודי.
מה שמאחד את כל הסיפורים בספר הוא אליהו הנביא, שלעתים מוזכר שמו ממש, ולעתים רק נרמז שידו הייתה שם, אך כל סיפור מתקשר אליו. 
בסיפור אחד הוא הופך הר זבל לארמון, בסיפור שני הוא הופך אבנים לחלות. הוא מציל ילדים מידי השטן, ומשיט ספינות בים.
העולם ה"אפל", שבו יש שדים ושטן מופיע כמה פעמים בספר, ולכן, לדעתי לא כדאי להקריא אותו לילדים צעירים מדי, אך עבור ילדים בבית ספר יסודי, מכתה א' ומעלה, הסיפורים הם מרתקים ומסעירי דמיון.
יש לציין גם את האיורים הנפלאים של שירלי ויסמן, שמוסיפים מאוד לאווירת הספר.
ספרים נוספים בסדרת "מעשיות יהודיות" הם "חלום המלך שלמה", "עלילות הרשלה" ו"מעשיות יהודיות- סיפורי חלם".

עושה הפלאים- מבחר סיפורי חכמים
ליקטה ועיבדה רונית חכם.
הוצאת דני ספרים
מחיר לצרכן 78 שקלים.
להשיג בחנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה