יום שבת, 10 במרץ 2018

הטובה שבמרגלות/ אלכס גרליס- ביקורת ספר

  

"כשמונה שעות אחרי שעזבו את אמיין הם ראו לראשונה חיילים גרמנים. פחד הציף את כל העשרים, רובם זרים שחברו זה לזה בשתיקה כיוון שנקלעו לאותה דרך באותו זמן ונעו באותו כיוון. "אל תפנו צפונה", הזהירו אותם באמיין. "אתם נכנסים לתוך שדה קרב". 
השנה היא 1940, אירופה בבלאגן, ובחורה צעירה בשם נטלי מרסייה נשלחת על ידי הנאצים לרגל בלונדון. נטלי פוגשת בגבר צעיר, שנפצע במלחמה, מנהלת איתו מערכת יחסים, ומכאן הכל מתחיל להסתבך. פתאום מסתבר ששום דבר הוא לא כפי שהוא נראה. נטלי והגבר הצעיר, אוון קווין, מגלים בשלב מסויים שהם חלק מתוכנית מורכבת הרבה יותר ממה שדמיינו...
כבר קראתי לא מעט ספרים, העוסקים בתקופה הזו של מלחמת העולם השניה. רובם ספרי שואה.
בספר הנוכחי אלכס גרליס, הסופר, מעביר אותנו בין כמה מדינות: צרפת, אנגליה וגרמניה, ומראה איך זה נראה מצד הנאצים ומצד בעלות הברית. שואת היהודים מוזכרת גם היא בספר, אך היא לא העניין המרכזי בו.
מה אהבתי? בכל פעם שאני שומעת על ספר העוסק במלחמת העולם השניה, אני כבר מדמיינת מה יהיה בו. אהבתי שבספר הזה הוצגה נקודת מבט שונה, שאני פחות מכירה.
מה לא אהבתי? הספר "הטובה שבמרגלות" כולל כמעט 500 עמודים! במהלך הקריאה לא יכולתי להמנע מהמחשבה, שהיה אפשר לקצר אותו בחצי בלי שום בעיה. הרבה פרטים בספר מוזכרים שוב ושוב, ולעיתים יש תחושה שמאכילים את הקורא בכפית.
שורה תחתונה: ספר מעניין, שמביא נקודת הסתכלות אחרת על מאורעות התקופה. הוא מצליח להיות היסטורי, רומנטי, מותח ומרגש. הישג מרשים למדי😄. מומלץ!

הטובה שבמרגלות/אלכס גרליס
הוצאת פן וידיעות ספרים.
להשיג בחנויות הספרים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה