יום שלישי, 17 באפריל 2018

לחשוב מחוץ לקופסה ביום העצמאות

למוזיאון המדע בירושלים כדאי ללכת במשך כל השנה, אבל ביום העצמאות זה יכול להיות לא רק רעיון לבילוי נהדר, אלא זה ייצא לכם גם משתלם במיוחד עם כרטיס כניסה ב10 שקלים בלבד (!)
צריכים עוד סיבות ללכת לשם דווקא ביום העצמאות?
התערוכה המקורית והיפהפיה "רק קרטון" מוצגת שם עכשיו, וצריך לראות כדי להבין כמה קרטון יכול להיות מיוחד, יפה, אסטטי, שימושי ומהנה.
אז מה בתערוכה?

קל וחומר- תערוכה חדשה לכל המשפחה
תערוכה יפהפיה, שיצרה האמנית והמעצבת אליאן (לולה) קצ'קה, ומורכבת מאוסף עבודות העשויות קרטון: מבנים, דמויות אנושיות, חיות דמיוניות, שמלות ועוד ועוד. לא ייאמן איך הקרטון הזמין והיומיומי הופך להיות חומר גלם, שבאמצעותו ניתן ליצור יצירות אמנות.

סיפורו של קרטון- הדגמה מדעית
הדגמת ניסויים מדעיים, שניתן לערוך עם הקרטון. מעניין ומלמד.

עיר הקרטון- בניית מיצב קרטון ענק בשיתוף הקהל
בניית מבנים, חיות וכלי תחבורה באמצעות ברגי פלסטיק וקרטון. הפעילות מתאימה לכל המשפחה.

קרטון ודמיון- Make and Take
סדנת יצירה, שבה הילדים בונים חיות מקרטון: פילים, שוורים ועוד. הבניה קלה וברורה. אם הילדים מתקשים- תמיד אפשר לבקש עזרה מהמדריכים החייכנים שנמצאים שם.

קרטונוע- פינת צפייה
בפינת הצפייה (הממוקמת בסמוך לסדנת היצירה "קרטון ודמיון"), אפשר לצפות בסרטונים קצרים, אשר מוקרנים במשך כל היום, ומסבירים על תהליך יצירת הקרטון עבור התעשייה, ומהם החידושים וההמצאות הישראליות, הקשורות לתעשיית הקרטון בארץ.

מבוכים וקרטונים
מבוך הקרטונים הזה ניצב בכניסה, ואם לא הייתי עוצרת מתישהו את הילדים, הם היו נשארים רק שם כל היום. המבוך הנחמד הזה בנוי מעצי קרטון, והילדים יכולים להוסיף בעצמם קקטוסי קרטון חמודים (ולא דוקרים:), וללכת ביניהם. ההנאה מהמבוך הזה כל כך גדולה, והיא מתאימה לכל הגילאים. הגדול שלי התלהב מהאפשרות לבנות "שיחי קקטוס" גבוהים, בזמן שהקטנה התלהבה מהאפשרות לפרק לו אותם...

קרטונלה- הצגה
הצגה חמודה וקצרה (15 דקות), שכדאי לשלב בביקור במקום. ההצגה "קרטונלה" נכתבה במיוחד למוזיאון על ידי השחקנית והיוצרת ענת בוסק. קרטונלה הוא שמה של ארץ, שבה הכל עשוי מקרטון (התפאורה הקרטונית פשוט נפלאה). בקרטונלה גרה ילדה, ששומעת שמועה על כך, שבקרוב יירד בארץ קרטונלה גשם, מה שיכול להרוס את כל הקרטון... הילדה יוצאת למסע כדי להציל את ארצה האהובה. בהצגה משחקות ענת בוסק וסיוון שלצר- אלכסנדרוביץ', והיא תעלה ארבע פעמים ביום העצמאות. כדאי לעקוב אחר זמני ההצגות, כדי לא לפספס. 

גלילים מאירים- סדנת עיצוב ובנייה
סדנה, שמתאימה לגילאי 12 ומעלה, ובה ניתן לעצב, לתכנן ולחתוך במכונת חיתוך הלייזר גופי תאורה מאירים בתכנון אישי. את תוצרי הסדנה ניתן לקחת הביתה (שימו לב- משך הסדנה שעה וחצי, היא בתשלום נוסף של 20 שקלים, וביום העצמאות היא תתקיים בשעה 15.00)

מעוף השמיים- סרט בתלת מימד
סרט, שמסביר על היכולת לעוף, וכיצד בעלי החיים עשו את המעבר מהארץ לאוויר (משך הסרט 20 דקות, והוא בתשלום נוסף של 5 שקלים).

ביום העצמאות (19.4) המוזיאון יהיה פתוח בין השעות 10.00-18.00
לפרטים נוספים: http://www.mada.org.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה