יום שלישי, 28 ביוני 2016

פרוייקט הדיאטה הבריאה של שירה- השבוע הראשון


יום 1: האימה
(התמונה צולמה בזמן שהייתי בעבודה, לכן יש עלי מיקרופון)

מה?! איך זה קרה?
אני נשבעת שרק שלשום עוד פיזזתי על חוף הים בתאילנד בביקיני, אז איך פתאום אני... 9 ק"ג יותר?
יכול להיות שזה קשור ל3 הלידות שילדתי בחמש השנים האחרונות?
או אולי לזה שהתחלתי לאכול ארוחות ליליות?
בכל אופן- השבוע קיבלתי החלטה. הקילוגרמים המיותרים האלה הולכים לעוף ממני.
אבל איך עושים את זה?
סך הכל אני משתדלת לאכול בסדר. רק מנשנשת פה ושם...
הבעיה היא הרעב הזה, שכל כך מציק לי כל הזמן.
לא משנה כמה אני אוכלת. אני פשוט רעבה....
מה עושים?

יום 2: החלטה
כנראה שהקילוגרמים האלו לא יסתלקו לבד.
הם כמו אורחים לא רצויים, שלא מבינים רמזים. רק מעשים.
אני אאלץ לעשות משהו כדי שהם יעופו.
אני חייבת למצוא דיאטה, שאני אוכל לעמוד בה. 
כל דיאטות הכסאח למיניהן ממש לא מתאימות לי. הן גם מזיקות לגוף, וגם הקילוגרמים חוזרים מהר.
לפעמים כשרוצים משהו- צריך פשוט להכריז עליו, והוא קורה.
ברגע שהחלטתי שאני רוצה לקחת את עצמי בידיים, וסוף סוף להתחיל דיאטה- קיבלתי מחברת שחר טבע (אני כבר מחבבת אותם, מכיוון ששחר הוא שמו של בני הבכור:) כמוסות ואבקה, הנקראים "שובע".

מאחר ואני חוששת להכניס לגופי חומרים מזיקים, בדקתי מה מכילות הכמוסות, וגיליתי שהן עשויות 100% צמח קונג'אק.
צמח הקונג'אק  הוא צמח המכיל אחוז גבוה מאוד של הסיב התזונתי גלוקומנן, אשר ספח מים, וגורם לתחושת שובע אמיתית בקיבה לאורך שעות ארוכות.
זאת בנוסף לשאר התכונות שלו: הוא מנקה את המעיים, מוריד לחץ דם, מפחית את רמת הכולסטרול והסוכר בגוף ומסייע בגמילה ממתוקים וגלוטן.
יחד עם הכמוסות והאבקה קיבלתי גם חוברת מתכונים, שיסייעו לי לרדת במשקל.
המתכונים נראים קלים להכנה וטעימים. אני כבר משתוקקת לנסות אותם...
וגם את הספר "חילוף חומרים מנצח" של ד"ר מארק היימן.
יאללה, לעבודה.

יום 3: מתחילים
החלטתי להתחיל לקחת את הכמוסות, ולראות אם הן משפיעות.
בינתיים התפריט שלי עוד לא ממש השתנה.
את הכמוסות יש לקחת חצי שעה לפני הארוחה יחד עם שתי כוסות מים.
בלעתי את הכמוסה, וכעבור חצי שעה ניגשתי לאכול.
לא הרגשתי בשום שינוי. אכלתי כרגיל, אבל רגע...
רק אחרי כמה דקות קלטתי, שתמיד אני לוקחת מנה שניה.
אני אף פעם לא מסתפקת במה שיש לי בצלחת.
ופתאום- שמתי לב שהמנה שהכנתי לי הספיקה. לא הרגשתי צורך ביותר.
אז אולי בכל זאת יש בזה משהו?

יום 4: מתכונים מהחוברת
היום החלטתי לתת צ'אנס למתכונים מהחוברת.
המתכונים בחוברת שקיבלתי מבוססים על דיאטת Dash, אשר גורסת כי יש להמנע מצריכה של מזונות מעובדים, ולאכול כמה שיותר אוכל מזין, ביתי ובריא.
ניסיתי את המתכון הראשון בחוברת: סלט פירות קראנצ'י לארוחת הבוקר.
אני יודעת שאנשים רבים מוותרים על ארוחת בוקר. אצלי, לעומת זאת, הסיפור שונה. אני קמה מורעבת, אוכלת ארוחת בוקר גדולה, וחצי שעה אחר כך שוב רעבה...
הכנתי לעצמי את המתכון מהחוברת, אשר כולל פירות, יוגורט, אורז חום ובורגול, והרגשתי שאני שובעת.
איזה כיף!

בימים הקרובים אנסה מתכונים נוספים, ואעדכן אתכם איך הם יצאו...

יום 5: פגישה עם דיאטנית
היום החמישי הגיע.
אני ממשיכה עם הכמוסות, ומרגישה שבעה יותר, מה שגורם לי לנשנש פחות.
אני משתדלת לאכול בריא יותר.
היום החלטתי לקבוע פגישה עם דיאטנית, על מנת שהיא תתן לי תפריט מסודר יותר ועוד טיפים להרזיה.
נפגשתי עם ד"ר סיגל אילת אדר, שבנתה יחד איתי תפריט המותאם לסדר היום שלי, כמובן שהכל בשילוב עם הכמוסות והאבקה של שובע- הדיאטה הבריאה.

יום 6+7: שישבת
בשישי ושבת אני בדרך כלל אוכלת המון...
הפעם השתדלתי לאכול לפי התפריט שקיבלתי מסיגל.
זה לא היה פשוט, אבל הצלחתי, ואין ספק שלכמוסות ולאבקה של שובע היה חלק גדול בהצלחה.
בשבוע הבא אפרט לכם קצת יותר לגבי התפריט שלי, ונדבר גם על פעילות גופנית. 
אתן לכם גם כמה טיפים מועילים, אז...
כדאי לעקוב:)
שיהיה שבוע מוצלח!









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה