יום שני, 11 בדצמבר 2017

יש לכם מיץ גזר? הצעה לטיול נפלא וקרוב!

מועצה מקומית גזר נמצאת במרכז הארץ, בין תל אביב לירושלים, ממש מתחת לאף, אבל משום מה האתרים הרבים והמקומות הקסומים שבה- נותרו עד היום כמעט חבויים. 
בדרך כלל, כשאנחנו יוצאים לטייל- אנחנו נוסעים לצפון או לדרום, אבל מסתבר שיום טיול באזור המרכז, או ליתר דיוק, באזור גזר, יכול להיות מהנה ביותר!
בתחום המועצה האזורית גזר יש אתרי תיירות  ומורשת מקסימים (הידוע ביניהם הוא, כמובן, תל גזר) , ובנוסף- כ150 עסקים בתחומים שונים, שתענוג לגלות.
על מנת להחשף ליופיה של המועצה, לפגוש בתי עסק ולהכיר אותה, הוזמנתי לסיור עיתונאים ובלוגרים בהדרכת מורה הדרך צבי גבע, תושב המועצה כ10 שנים, שהפגיש אותנו עם עסקים קטנים ובינוניים ועם אתרים שונים.
אז מה יש לעשות בגזר?

סובב לב גזר
השם גזר בא מ"לגזור". תל גזר "גוזר" את האזור, שהיה בעבר מעבר יבשתי הכרחי בין הדרכים העתיקות.
אל מסלול סובב גזר ניתן להגיע מעין ורדה (מעיין קטן, שנקרא גם מעיין עין ורד). בקרוב תהיה תחנת דלק בכניסה לגזר, ששם יהיה אפשר לחנות ולהתחיל את הטיול. מסלול סובב לב גזר מתאים לרוכבי אופניים וגם להולכים רגלית. ישנם שלושה מסלולים ברמות קושי שונות. לאורך המסלול ניתן למצוא שלטי הכוונה והסברים אודות המקום.
לפרטים נוספים- רשות הטבע והגנים: *3639.

תל גזר
אתר תל גזר הוא אחד האתרים הארכיאולוגיים החשובים בארץ, אך למרבה הצער הוא לא קיבל עד היום תקציב לפיתוח. בקרוב זה אמור להשתנות, והאתר יקבל תקציב ממשרד התיירות, יעבור שדרוג ויהפוך לנגיש. גם היום כדאי לטייל שם, ולהגיע לנקודת התצפית בראש התל, שבה ניתן לראות ביצורים כנעניים גדולים, שער שנבנה על ידי שלמה המלך, אתר פולחן כנעני עם שרידי פולחן הקרבת ילדים (אמאלה!) ועוד. אפשר להכנס ללא תשלום דרך היציאה של מושב כרמי יוסף או דרך קיבוץ גזר. טיפ קטן: בתל גזר אין כיום שירותים, כך שכדאי לעצור לפני כן במרכז המסחרי של כרמי יוסף להתרוקנות:)
כניסה חופשית. אין צורך בתיאום מראש.

תצפית בכרמי יוסף 
מושב כרמי יוסף נוסד בשנות ה70. כיום הוא ישוב יוקרתי עם כמה פינות חמד בתוכו. אחת מהן היא תצפית, שממנה ניתן לראות את יער המגינים, בריכת כרמי יוסף, ובימים בהירים ניתן לראות גם את הארובות של אשדוד ואת אשקלון בדרום. התצפית היא בגובה 200-300 מטרים מעל פני הים. 

מצפור גלס בכרמי יוסף

תצפית נוספת על יישובי האיזור. מהתצפית הזו ניתן לראות, בין השאר,  את מחצבת נשר ואת תל גזר.

תכשיטים סרוגים- חיה רובינסון, כפר שמואל
הגלריה של חיה רובינסון נמצאת בכפר שמואל. חיה מעצבת תכשיטים, צעיפים ואקססוריז סרוגים בעבודת יד. 
למרות שהם נראים כבדים, התכשיטים כמעט ולא שוקלים. הצעיפים של חיה ניתנים ללבישה בצורות שונות, מה שמייחד אותם. בנוסף, מתקיימים בגלריה ערבי נשים, הרצאות וסדנאות ליצירת תכשיטים וללימוד סריגה. 
לתיאום ביקורים והזמנות: חיה רובינסון- 0505519366


גלריית ZB צביקה ואופירה בר- מושב פתחיה
צביקה בר הוא אמן, שהגיע לאמנות אחרי שעבד במשטרה במשך שנים רבות. לאחר שחלה בסרטן, הוא החליט לעסוק בזכוכית. היום הוא מייצר מזכוכית יצירות אמנות, שאותן הוא מוכר בסטודיו הביתי וגם ביריד בצלאל בירושלים. לפני שנכנסים לבית, כבר בשער, ניתן לראות חלק מהעבודות היפהפיות של צביקה:
צביקה מייצר תכשיטים, בתי מזוזה, מוביילים, מנורות ועוד. הכל מזכוכית. 
אשתו של צביקה, אופירה, עורכת סדנאות יוגה צחוק מוזיקליות. גם היא עברה הסבה (משיננית למנחת סדנאות). 
לאופירה ישנו מופע בן שעה וחצי שכולל הרבה צחוק, מוזיקה משחררת ואופטימיות.
 אמנם חוויתי רק טעימה מהמופע, אך הוא עשה לי חשק לעוד. בנוסף, אופירה גם מאמנת אישית להעצמת שמחה. מה שמנחה את צביקה ואופירה הוא האמונה בכך שאם חולמים חלום- ניתן להגשים אותו. שניהם מעוררי השראה, ומומלץ מאוד לפגוש אותם! כדאי לבקר ולהנות מסדנת זכוכית של צביקה בשילוב סדנת צחוק מוזיקלית, ועל הדרך להנות גם מאוכל קוצ'יני (הודי) נפלא מבית אמא של אופירה.
לתיאום ביקורים לפרטיים וקבוצות: צביקה- 0545711979, אופירה- 0544210646
כתובת: האלון 233 פתחיה.

רחל שקד- "שקד ביער"- סדנא באומנות ההקשבה, כרמי יוסף
את רחל שקד פגשנו ביער המגינים, יער של קק"ל בין היישוב כרמי יוסף ומושב בקוע,  שם היא עורכת סדנאות ביער. רחל, מורת דרך במקצועה, מלמדת איך לחוות את היער על ידי "הליכה מוחצנת חושים" (הליכה שבה מפנים תשומת לב למשב הרוח על העור, לקולות, לרחש הזרדים המתפצחים תחת רגלינו ועוד). 
אצל רחל ניתן לעבור חוויה של גילוי עצמי וגילוי בטבע. הסדנאות שרחל מעבירה ביער יכולות להתאים לקבוצות , צוותי עובדים וגם ליחידים. היער, לדבריה, הוא מרחב תרפויטי עצום, והטיפול בו יכול לשנות חיים.  
מהסדנא שבה השתתפתי יצאתי עם כוחות מחודשים ואפילו עם "מתנות" מהיער. 
לתיאום: רחל- 089286819, 0509751612 או במייל shakedbayaar@gmail.com

מבשלת הבירה בישיקיו BishiQ -כשר
נתחיל בזה, שמבשלת בישיקhu היא אחד המקומות היותר טעימים שיצא לי להיות בהם. המסעדה, אשר פועלת בימים שלישי, רביעי וחמישי, פועלת בשיטת "אכול כפי יכולתך", אך בניגוד למקומות אחרים בהם אכלתי, והדברים הטובים הגיעו בסוף- פה מקבלים תוך מספר דקות את נתחי הבשר הטובים ביותר (בין השאר יש אסאדו, ספריבס טלה, בשרים מעושנים, אסאדו ועוד). 
הסלטים במקום טריים וטובים, 
הבשר ללא גלוטן (נהדר לצליאקים!), והארוחה יכולה להמשך שעות (ותאמינו לי שלא תרצו לצאת). הבירות במקום הן בירות בוטיק מעולות.
 המסעדה, שחגגה לאחרונה יום הולדת שנה, מקפידה על שירות נעים ומקצועי. לכל שולחן ישנם שני מלצרים, כדי שהבשר יגיע כמה שיותר מהר. הקינוחים נפלאים גם הם. כולם פרווה כמובן. תוכלו לטעום פאי תפוחים, פאי פיצוחים ועוגת בראוניס. בחנוכה יהיה גם ספינג'. כדאי להזמין מקום מראש. 
מחיר לסועד 250 שקלים (ארוחה ללא הגבלה)
כשר בהשגחת המועצה האזורית גזר. כל הבשר חלק רבנות.
פתוח בימים ג,ד,ה בשעות 20.00-24.00.
רצוי להזמין מקום מראש: 0509989199

יקב בראון- כפר שמואל-  כשר
יקב בראון מייצר יינות מופלאים מ5 זני ענבים. בעל היקב הוא דניאל בראון, מהנדס במקצועו, שמשנת 2006 מייצר כ4000 בקבוקי יין בשנה. היינן של היקב בודק כל חבית, כדי שתעמוד בכל התקנים. והתוצאה- נפלאה. מה שאהבתי ביינות שטעמתי היה שהסיומת שלהם נעימה בחיך, ולא יוצרת תחושת יובש. כל היינות ביקב בראון כשרים. 
לתיאום טעימות וסיור בכרם: דני- 0544226883 (סגור בשבת)

יש עוד המון מה לעשות בגזר. כתבתי רק על המקומות שבהם ביקרתי/התנסיתי.
לקבלת מידע נוסף אודות מועצה אזורית גזר, ניתן להכנס לאתר:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה