יום חמישי, 28 בדצמבר 2017

החדר הצהוב: הספר שהפתיע אותי

"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס הוא אחד הספרים המבלבלים שיצא לי לקרוא.
למה מבלבלים? כי מתחילת הספר ועד סופו לא היה לי לגמרי ברור מי קהל היעד.
גיבורת הספר היא אנה, נערה בת 16, מה שגרם לי לחשוב שאולי הספר מיועד לנוער, אבל ההמשך שלו כל כך מרתק ומפתיע, שאולי בעצם הוא מתאים יותר למבוגרים.
מכיוון שעד שסיימתי את הספר לא הצלחתי להחליט אם הוא מיועד לנוער או למבוגרים- החלטתי לא להחליט.
פשוט תקראו.
אז כפי שכתבתי, גיבורת הספר היא אנה, נערה שחיה עם אמה, לאחר שאביה עזב את שתיהן בילדותה. אמה של אנה היא אשה קרייריסטית וקרה, שנראה שלא ממש מתייחסת לבתה.
בהעדר אם מתפקדת- אנה דואגת לעצמה, מבלה עם חברים, הולכת ללימודים. חייה מתנהלים כשורה, עד שיום אחד היא מקבלת מכתב מבת זוגו של אביה, שמבשרת לה על כך שאביה נפטר, והשאיר לה משהו, שהיא רוצה להעניק לה. 
למרות החששות, אנה מחליטה להפגש איתה, ובאופן בלתי צפוי, ולמרות הבדלי הגיל, מקום המגורים והמצב המשפחתי הסבוך הן מתחברות, והופכות להיות חברות.
אנה מתחברת לחום, להקשבה ולתחושות הנעימות שאידי, בת הזוג של אביה, מעוררות בה.
בנוסף, אידי היא היחידה שלה אנה מסוגלת לגלות סוד גדול מאוד, שעד אותו רגע גם הקוראים לא יודעים...
החברים של אנה מנסים לשכנע אותה לנתק את הקשר עם אידי. הם חושדים שמשהו אינו כשורה.
אז מי צודק- אנה שמתחברת לאידי? או החברים שבטוחים שאידי מסתירה משהו?
זה בדיוק מה שאהבתי בספר.
בניגוד לכמעט כל ספר אחר שאני קוראת- הייתי מופתעת כל הזמן. אי אפשר להניח שום הנחה, כי שום דבר בספר הזה לא מובן מאליו, ושום דבר הוא לא כמו שהוא נראה.
ולמה הוא נקרא "החדר הצהוב"? את זה גיליתי רק לקראת סוף הקריאה. רוצים לדעת גם? תקראו!

"החדר הצהוב" מאת ג'ס וולאנס
הוצאת דני ספרים
מאנגלית: דפנה לוי
272 עמודים
מחיר לצרכן: 88 שקלים.
להשיג בחנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה