יום ראשון, 3 בנובמבר 2019

שבוע האיור 2019- אוהבים אמנות. עושים איור.

לפני שנה, כשסיירתי לראשונה בתערוכות של שבוע האיור, לא יכולתי שלא להיסחף בהתלהבות של המציגים ובהרגשה שמשהו ממש ממש טוב קורה פה. אני זוכרת, שהבטחתי לעצמי, שגם בשנה הבאה אני אבוא לתל אביב כדי להשתתף באירועים ולצפות בתערוכות.
אז הנה חלפה לה שנה, ובשבוע שעבר הוזמנתי למסיבת עיתונאים במלון Lighthouse (של מלונות בראון) כדי לשמוע על שבוע האיור השישי, שיוצא לדרך או-טו-טו, בתאריכים 21.11.19-30.11.19 בתל אביב.
(איור: אורי טור)
ולמי שעדיין לא יצא לשמוע על האירוע המקסים הזה, אני אספר ששבוע האיור, שנערך בשיתוף המחלקה לאמנויות בעיריית תל אביב יפו, הוא אירוע, המיועד לתת פלטפורמה לתחום האיור.
במסגרת אירועי שבוע האיור, מתקיימות תערוכות בכל רחבי העיר תל אביב-יפו של מאיירים ותיקים וצעירים, אקדמיות מובילות, התאגדויות עצמאיות, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. 
השנה יתקיימו 80 תערוכות (!), וישתתפו כ-700 מאיירים ואמנים ישראלים.
התערוכות יתקיימו באזורים הבאים: יפו העתיקה ושוק הפשפשים, קריית המלאכה, שדרות רוטשילד ואלנבי ובקניון TLV והחשמונאים. 
מה שאני אוהבת במיוחד באירוע הזה הוא שהתערוכות מציגות גם בגלריות, אך גם במקומות שונים, שבהם אנו לא מצפים למצוא עבודות אמנות, כמו למשל: מקומות בילוי, סמטאות יפו, התחנה המרכזית, קניון TLV, שדרות רוטשילד, נמל תל אביב ועוד.
התערוכות שיציגו יעסקו בנושאים שונים: נשים/גברים, נוער ומילניאלז, נוסטלגיה, היסטוריה,חברה, החיים עצמם, אורבניות ומוזיקה.מרבית האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.
("עם הגב לים". איור: אילנית שמיע. תערוכה העוסקת בגבולות המטשטשים בין העיר לחוף ובין הגוף החשוף למוסתר. מוצגת במלונות בראון)
("מילניום". איור: איה טלשיר. תערוכה העוסקת בעולמם של בני ובנות דור ה-Y, בדרכם להפוך למבוגרים מתפקדים מן המניין. מוצגת במיוזיק ספוט)
("חי על נייר". איור: דקל חברוני. תערוכה המציגה עשור של כרזות בהדפס משי להופעות אינדי בארץ ובעולם. מוצגת באתר, מוזיאון יפו)
("פיל לבן". איור: סרגיי יצחקוב. תערוכה המציגה פרשנויות למושג "פיל לבן" על גבי תיבות האור הריקות ששימשו בעבר להצגת כרזות סרטים. מוצגת בבית הקולנוע הנטוש בתחנה המרכזית החדשה)
("תשרפנא". איור: פאתן גיריס. בתערוכה מציגים מאיירים ערבים ילידי הארץ בספרות ילדים ערבית מקורית, מקומית ועכשווית. מוצגת בבית הבאר- מרכז תרבות יפואי)
בנוסף לתערוכות, יתקיימו גם השנה סדנאות וכיתות אמן במסגרת אפטרסקול, בית ספר למאיירים.
כדאי מאוד גם להצטרף לסיורים המודרכים בתערוכות יפו וברחבי העיר (בתשלום)
היזם והאוצר הראשי של שבוע האיור הוא יובל סער, ולמידע נוסף, פרטים ועדכונים כדאי להכנס לאתר (שם אפשר גם לראות פירוט לגבי התערוכות והמיקומים שלהן):

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה