יום ראשון, 24 בנובמבר 2019

מה אהיה כשאהיה גדול?

לפני כמה שנים הגשתי תוכנית רדיו ברדיו האינטרנטי "קול הילדים", שנקראה "כשאהיה גדול".
במסגרת התוכנית אירחתי בכל פעם בעל מקצוע אחר, שסיפר על המקצוע שלו, מה גרם לו לבחור לעסוק דווקא בו, דברים מעניינים שקרו לו וכו'.
נזכרתי בתוכנית הזו, כשקראתי את סדרת הספרים "אני רוצה להיות". 
הסדרה עוסקת בבעלי מקצועות, כאשר כל ספר מציג לנו מקצוע אחר.
הספרים, שאני קראתי, נקראים "אני רוצה להיות אסטרונאוט" ו"אני רוצה להיות כבאי".
מדובר בשני מקצועות מלהיבים להפליא, שישנם ילדים רבים שרוצים לעסוק בהם כשיגדלו (אך מעטים באמת עוסקים בהם כשהם גדלים).
בספר "אני רוצה להיות כבאי" הילדים מלווים את הכבאים במשימת כיבוי שריפה, שפרצה בבית הספר. פרנק הכבאי מצליח להציל את כולם, אך שרקן אחד חמוד נותר שם. האם הוא יצליח להציל אותו?
בספר "אני רוצה להיות אסטרונאוט" מלווים את האסטרונאוטים ג'ני, צ'ן וקים למשימה בתחנת החלל, כשלפתע הרובוט שלהם מתקלקל, וג'ני צריכה לתקן אותו בזמן.
מה אהבתי? מעבר להצצה הנחמדה, שאנו מקבלים למקצועות המאוד לא שגרתיים האלו, יש בספרים הקפדה גדולה מאוד (ולעיתים נדמה שגדולה מדי) על "פוליטיקלי קורקט". הדמויות בספר מגיעות מכל העדות, הצבעים והמינים.
הכבאי הגיבור הוא שחור, האסטרונאוטית שנדרשת למשימה להציל את כולם היא אשה. למרות שזה היה נראה לי קצת מאולץ, המסר שמשדרים לילדים הוא חיובי- זה לא משנה מה המוצא שלך או מה המגדר שלך- את/ה יכול/ה לעשות הכל.
לסיכום, ספרים חמודים בהחלט. מומלצים לילדים, בעיקר כאלה שמתעניינים בכבאים ובאסטרונאוטים.

אני רוצה להיות כבאי/ אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'
אני רוצה להיות אסטרונאוט/ אנדו טווין ולוסי מ. ג'ורג'
לגילאי 3-6
הוצאת "דני ספרים"
מחיר לצרכן: 68 שקלים
להשיג בחנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה