יום רביעי, 20 באפריל 2016

איך תרתמו את הילדים לעזור בנקיונות לפסח?

כנגד ארבע אמהות דיברה התורה:
הלחוצה- "יו, עוד שניה פסח! אני לא מאמינה! צריך לנקות ולקרצף את כל הבית! אני בחיים לא אספיק!"
השאנטי- "מה? עוד שבוע פסח? טוב, אני אנקה קצת ביום חמישי. אבק זה לא חמץ..."
השפויה- "אני אנקה כל יום קצת. אציב משימות לבני המשפחה. בסוף יהיה בסדר".
ואני- "שאני אשפשף? בשביל זה יש ילדים, לא?"
אז כן, אני חושבת שחשוב לחנך את הילדים מגיל צעיר לנקות. ופסח זה זמן מעולה להתחיל.
ממש לא משנה הגיל. נקיונות אפשר לעשות כבר מגיל שנה.

משימות לילדים קטנים:
ילדים אוהבים לנקות. זה גורם להם להרגיש גדולים.
- אפשר לתת להם מגבון, שאיתו הם יכולים לנקות את המדפים. אני אוהבת להשתמש במגבונים לניקוי כללי של שופרסל.
-היום, בכל חנות צעצועים, ניתן למצוא מטאט ויעה קטנים. אפשר בהחלט לתת להם לטאטא חלקים מהבית. ילד אחד מטאטא, והשני מחזיק את היעה.
משימות לילדים גדולים:
-ברגע שהילד מספיק גדול כדי לעשות ספונג'ה- נצלו אותו! וכמה שיותר!:)
קנו לו מטליות חדשות לרצפה, ובקשו ממנו לנקות את הבית.
הוא יצטרך ללמוד את זה מתישהו. אז עדיף להתחיל כבר עכשיו.
לשופרסל יש מטליות מצויינות לרצפה, צבעוניות ורב פעמיות. מומלץ.
-הילדים הגדולים יכולים לסדר בעצמם את הארונות והמדפים שלהם. למה לא לתת להם אחריות?

אז שיהיה בהצלחה ופסח נקי ושמח!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה